Scissors fob... trova-forbici

I know I have plenty, but I have so many embroidery scissors I guess I can do with one more fob! This one was a spur-of the-moment thing. I was browsing through a very good book called "Point complices du point de croix" by Monique Lyonnet. I bought it years ago and every time a open it I seem to find new ideas. This time it was a pattern alternating cross-stitch and star stitches. All models in the book use only red and white threads on natural linen (beautiful) but I wished to try something different so went for different shades of primary colors. I love the effect. It's amazing how different embroidery looks when you simply change the color of your threads. I am afraid the photo is a bit overexposed, colors are much brighter in real life :)
Have a lovely weekend!


Lo so, ne ho già una valanga ma ho anche tante forbici quindi l'ennesimo trova-forbici tornerà sicuramente utile! Questo è stato un po' un'ispirazione del momento. Stavo sfogliando un bel libro di Monique Lyonnet, "Point complices du point de croix". L'ho comprato anni fa e ogni volta che lo apro scopro qualcosa di nuovo. Questa volta mi sono fatta tentare da un pattern alternato di punto croce e punto stella. Gli esempi sul libro sono ricamati in bianco e rosso su lino naturale (splendidi), ma avevo voglia di qualcosa di diverso quindi ho scelto sfumature diverse di colori primari. L'effetto mi piace molto. E' incredibile come un ricamo cambi semplicemente variando le sfumature di colore. Mi spiace che la foto sia un po' sovra-esposta, ma pazienza. I colori sono più brillanti nella realtà :)
Buon fine settimana!

Comments

  1. Very nice...like the colors

    ReplyDelete
  2. Very pretty., I like the color combination.

    ReplyDelete
  3. This is lovely work, so right about different colours, it is what attracts us to a design in the first place, I like your choice.

    ReplyDelete
  4. Per la serie i mille volti del ricamo... un abbinamento semplice ma sorprendente quello tra questi due punti. Bellissimo il tuo trovaforbici!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!