More smalls... Altre piccole cose

Even if temperatures are more bearable now, I am still enjoying small projects. I have a mind to dig into my stash in search for more small charts, although this will probably mean that the house will soon be submerged by mini-pillows, pincushions and needlebooks :D
For a change, I turned one of the recently finishes smalls into a pouch for my reading glasses. The chart is called Needles and Pins, by Raise The Roof Designs. I omitted the words "needles and pins"of course, and used some pale yellow evenweave from my stash. It meant adjusting the threads' colors as well but I am happy with the cheerful look of the finished piece.  

  
Anche se le temperature cominciano a diventare più sopportabili, mi sto ancora divertendo con dei piccoli progetti. Ho voglia di cercare altri piccoli schemi da ricamare (e ce ne sono nelle mie scorte!!) anche se questo probabilmente corrà dire che la casa sarà presto sommersa cuscinetti, puntaspilli e porta-aghi!  :D
Tanto per cambiare, per uno dei ricami appena finiti, ho trovato una nuova destinazione: una bustina per i miei occhiali da lettura. Lo schema si chiama Needles and Pins, ed è di Raise The Roof Designs. Ho omesso le parole "aghi e spilli", naturalmente, ed ho scelto una tela giallo pallido che avevo in casa. Questo ha implicato qualche cambiamento sui colori dei filati ma sono felice dell'aspetto allegro del risultato.

Comments

  1. Il giallino della tela fa da sottofondo ai bei colori che hai scelto per questo ricamo...
    Mi piace! ^_^
    Buon ferragosto
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  2. That is a great idea, it turned out so cute.
    Marilyn

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!