a new WIP … un nuovo lavoro in corso

After spending Sunday feeling miserable due to some sort of food intoxication, my bug and I are both back, and with a vengeance! :D
Choosing a new LHN has not been easy. I have too many and they are all so lovely. In the end I picked up Ye Olde Coffe House. I am going to change the pattern a tiny bit though, as I looked for something with a square shape and the chart is slightly too long for my purpose… I have a little idea and this promises to be perfect for it.


Dopo aver trascorso la domenica sentendomi uno straccio a causa di una specie di intossicazione alimentare, eccomi di nuovo qua, con il mio turbo ago al lavoro! :D
Scegliere il nuovo schema di LHN non è stato facile. La mia collezione è ben fornita e sono tutti così belli. Alla fine ho scelto Ye Olde Coffe House. Cambierò un pochino lo schema perché mi serve qualcosa di quadrato non rettangolare … mi è venuta un'idea, e questo disegno sembrava perfetto per realizzarla. 

I have also finished stitching the tulips from the sweet duo by TraLaLa. I do love them and I could not stop at the tulips of course, so have now started the violets. For a change, I am stitching them as recommended, over one. On 28ct linen, so not too bad. An enjoyable stitching.


Ho anche finito di ricamare i tulipani del duo di TraLaLa. Li adoro e ovviamente, dopo i tulipani non potevo non iniziare anche violette. Per una volta, li sto ricamando come suggerito, uno su uno. Su lino 28ct però! E' uno schema molto piacevole. 

Enough for threads and needles now… let's have a true wonderful glimpse of springtime. Have a relaxing time!


Ma adesso basta con fili e ricami… godiamoci invece un meraviglioso scorcio di primavera. Buon relax!

Comments

  1. Coffee House is looking good, and the Tra La La's are so pretty.
    Beautiful bush too!
    Marilyn

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!