Going private... Il blog diventa privato

Europeans readers are probably aware of the changes in the data protection regulation that will take place by the end of the month. It's very complicated and - for basic web users as I am - it is bound to require a set of control procedures that I am not sure I have the ability and the time to follow regularly. Thus, I am closing the newsletter and going private as of May 20. I am very sorry about that but I am already struggling to keep my blog updated as is... If you still wish to follow, and I hope so! please do contact me and require login information. There is a contact form at the bottom of this page. Thank you.

I lettori europei sapranno già delle modifiche alle regole sulla protezione dei dati personali che entreranno in vigore a fine mese. È una cosa abbastanza complessa e - per chi come me fa un uso molto elementare del web - significa attivare una serie di procedure di controllo che non sono sicura di saper gestire e poter seguire con costanza. Per questa ragione, dal 20 maggio chiuderò la newsletter e renderò il mio blog privato. Mi dispiace molto, ma già così fatico a tenerlo aggiornato... Però, se come spero vorrete continuare a seguirmi, per cortesia contattatemi per avere le informazioni per l'accesso. C'è un modulo per i contatti in fondo alla pagina. Grazie.

Hardanger!

It has been a busy period, with little to no time for crafting... but my bug is going to be very active now that things are calming down a bit! :)
Here is a first attempt at a technique I have been trying to master for a while: hardanger! I got the chance to take a class from a very experienced lady a couple of weeks ago, and am starting to love this Norwegian technique. The cutting bit IS scary, no doubts, and I know I will feel shaky when doing it on my own, without my attentive supervisor... but the results are amazing and I do wish to learn more.
Needless to say, two kits and a pattern book have been ordered and should be here soon! :)


È stato un periodo bello pieno, con pochissimo tempo per i miei hobby... ma la voglia di giocare con ago e filo non si è affatto ridotta, anzi! Sospetto che sarò attivissima ora che le cose si sono un po' calmate! :)
Questo è un primo tentativo con una tecnica che da un po' di tempo ho voglia di imparare: l'hardanger! Qualche settimana fa ho avuto la fortuna di prendere una lezione da una persona davvero esperta e comincio ad apprezzare questa tecnica di ricamo norvegese. Il momento in cui si tagliano i fili è inquietante, decisamente, e sono sicura che avrò qualche timore quando dovrò farlo da sola, ma i risultati sono incredibili e fanno venire voglia di continuare.
Inutile dire che due kit e un libretto di schemi sono già stati ordinato e dovrebbero arrivare a breve! :)

Comments

  1. It's looking so beautiful with lovely colors x

    ReplyDelete
  2. Good for you! Gorgeous. Love the colors too.

    ReplyDelete
  3. It looks wonderful. I have been doing Hardanger for some time and I still pause when I start to cut.It can be addictive. You are doing a fine job.

    ReplyDelete
  4. The color choice is lovely, I love hardanger, I have only done a small hardanger piece, I am like you a little nervous when cutting.
    Good luck it looks good.

    Catherine

    ReplyDelete
  5. Hardanger is beautiful! It sounds silly, but its the buttonhole stitch that does me in every time. I think my dyslexia can't get it straight. It looks okay but when I go to cut away my piece it just unravels!

    ReplyDelete
  6. The turquoise and white look very pretty together.

    ReplyDelete
  7. Una volta che si sperimenta l'hardanger non lo si lascia più... bellissimo l'accostamento dei colori sulla tela... cosa sarà? Un segnalibro?

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!

Contact info ... Per contattarmi

Name

Email *

Message *