Wednesday, April 30, 2014

The heron... L'airone

Herons are fascinating animals. I like their graceful, calm pose. They seem to be imbued with symbolic meanings in a number of cultures but I am most attracted by the one from Greek mythology that made it a messenger from Athena. Wisdom goddess... who knows, it could help! Whatever the symbolic meaning, I loved the drawing of the heron I saw in a photo of an illuminated manuscript from the 16th century. Did my best to design a stitched version of its delicate pose, and framed it in small alphabet sampler.



Gli aironi sono animali affascinanti. Mi piace il loro aspetto così aggraziato, calmo. Pare siano associati a molti significati simbolici in molte culture ma quello che mi attrae di più è quello della mitologia greca, che ne faceva un messaggero di Atena. La dea della saggezza... non si sa mai, potrebbe essere d'aiuto! Quale che sia il significato simbolico, mi ha colpito il disegno di questo airone che ho visto nella foto di un manoscritto del 16° secolo. Ho fatto del mio meglio per ricreare la sua posa aggraziata in un ricamo e l'ho incorniciato in un piccolo imparaticcio.


6 comments:

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...