Jane Austen & summer... Jane Austen e l'estate

One thing I dislike about summer is the heat :) The sun is lovely (although I do love rain and snow!!) and so are the blue skies (although winter skies can have a special charm). It's the hot weather I don't stand.
This wonderful chart by The Sampler Girl seemed just perfect for me. Jane Austen, delicate colors and the sentiment... so exact, and beautifully said!
I stitched it on white linen, with the recommended threads, but finished it a bit differently from the model. I thought it could make a wonderful bag.


Una cosa che non mi piace dell'estate è il caldo :) Il sole è bello (anche se adoro pioggia e neve!!) e sono bellissimi i cieli blu d'estate (anche se il cielo d'inverno può avere il suo fascino). E' il caldo che non sopporto.
Questo schema di The Sampler Girl mi è parso semplicemente perfetto. Jane Austen, colori delicati, e la frase... così "giusta" e ben scritta!
L'ho ricamato su lino bianco, con i filati suggeriti, ma l'ho finito in modo un po' diverso dal modello. Mi sembrava potesse diventare una bella busta porta-lavoro.

Comments

  1. É davvero perfetto la tua realizzazione! complimenti!

    ReplyDelete
  2. It's so sweet..
    I love it from my heart x

    ReplyDelete
  3. I Love this pattern lovely
    Catherine

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!