a cutie... un simpaticone

I know this is supposed to be an IHSW that is an International Hermit Stitch weekend... but I just fell for this mini-crochet heart. I found this tutorial here, and knew I had a small key chain somewhere in my stash. So basically I just had to pick up my hook, some cotton and give it a try. 
I did some stitching though: 3 lazy daisies, 2 long stitches and 3 colonial knots on each side, not bad is it? ;)
Will pick up my needle and finish a small needlebook tomorrow, if I don't get lost again!!
Happy IHSW



Lo so, questo dovrebbe essere un IHSW, cioè un weekend dedicato al ricamo in piena tranquillità... ma mi sono semplicemente innamorata di questo cuoricino all'uncinetto. Ho trovato un tutorial su questo sito e sapevo di avere da qualche parte un piccolo portachiavi. Per cui praticamente ho "dovuto" prendere in mano uncinetto, cotone (e pazienza!) e provare. 
Comunque, ho anche ricamato: 3 punti margherita, 2 punti lanciati e 3 nodini su ciascun lato, non male no? ;)
Prenderò seriamente in mano l'ago domani per finire un libriccino porta-aghi, se non mi perdo di nuovo!!
Buon IHSW

Comments

  1. Aww sweet❤❤
    *•*
    Happy ihsw x

    ReplyDelete
  2. Lovely! It's nice to have a change now and then...very refreshing!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!