the world of small... mondo piccolo

Sometime in January I subscribed to this lovely idea by Nikyscreations. I usually love her designs and the fact that three "surprise" kits would jump in may mailbox across the year was just the thing to capture my fancy. The first kit came early this year and the design looked lovely but the moment was not right for it (too many UFOs and gifts to stitch at the time!!), so I ended up putting it aside till... last weekend! I confess I modified the chart a bit, adding some lettering and a little motif to the bottom of the design. It just looks more "me" this way :D... but the rest is pure primitive design from the kit. The fabric used for the heart feels wonderful when you touch it!


In gennaio ho aderito a questa bella iniziativa di Nikyscreations. In genere mi piacciono i suoi disegni e il fatto che la cosa implicasse l'arrivo di tre kit misteriosi nella posta durante l'anno non poteva non catturarmi. Il primo kit è arrivato all'inzio dell'anno e il disegno era carino ma il momento non era perfetto... troppi UFO e regalini da completare in quel periodo. Così è rimasto in un angolino fino allo scorso weekend. Confesso che ho fatto qualche cambiamento allo schema, aggiungendo una scritta e una greca in fondo al disegno (non so perchè ma così mi sembra più "mio" :D) ma per il resto è puro "primitive" come nel kit originale. La stoffa usata per il cuore nell'interno è meravigliosa al tatto!




Comments

  1. questo needlebook é bellissimo! anch'io amo i creazioni di Niky, qualche giorno fa ho acquistato il suo nuovo schema. la stoffa bruna con i piccoli fiori é davvero meraviglioso.
    e tu sei bravissima♥

    ReplyDelete
  2. Very pretty design and your adaptation looks perfect.

    ReplyDelete
  3. Wow it is looking super lovely cute..I am keep on looking at it...so much pretty..
    Big hugs x

    ReplyDelete
  4. Very sweet I love the addition of lettering.
    Catherine

    ReplyDelete
  5. Mi ero persa questo porta aghi, ed è veramente bello e delicato come tutti i tuoi lavori, brava! Dani

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!