blackwork in colors!

I wished to create a small gift for my cousin who also enjoys stitching and sewing and decided for a needlebook, but with a twist! I saw these blackwork patterns on one of the recent issues of CrossStitcher and loved the suggestion of stitching them in colors. So I picked up my linen, some skeins of DMC in really bold colors and here is the result. It's made in the form of a notepad, which I think makes it quite pretty. She liked it, so a happy bunny here!!


Volevo creare qualcosa di speciale da regalare a mia cugina, visto che anche lei si diverte con il cucito e il ricamo e ho pensato a una variazione sul tema del porta aghi! Avevo visto questi schemi in blackwork su uno degli ultimi numeri di CrossStitcher e mi era piaciuta molto l'idea di lavorarli a colori. Così ho preso del lino, qualche matassina di DMC in colori un po' energici, ed ecco il risultato. Gli ho dato la forma di un blocco note, per cambiare un po' e mi pare che abbia funzionato. Le è piaciuto, quindi sono soddisfatta!!


Comments

  1. I love it! Modern and cheerful...hai creato "colorwork" invece di "blackwork"!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!