a thread sorter


This is my first attempt at mixing stitching and "cartonnage". I thought this lovely chart would make a nice present for a very good friend. It has now been delivered, so it's safe to post a photo without spoiling the surprise!

Questo è il mio primo tentativo di mescolare ricamo e "cartonnage". Ho pensato che questo progetto sarebbe stato adatto per un regalino ad una carissima amica. Ora che è stato consegnato, posso pubblicarne la foto senza rovinare la sorpresa!
The thread sorter is handmade by the Primitive Hare. It is amazing how wood makes the difference. I have plenty of plastic thread sorters but none of them looks half so pretty. Wood definitely transforms the thread sorter from a useful tool into a lovely decorative object. 
The chart is from MTV designs, and I decided to stitch it on 28ct white linen over two threads, using hand-dyed threads from Weeks Dye Works. The original project used ric-rac in a natural colour, and called for four small embroidered linen patches around the central circle, but it looked too charged for my own taste so I switched to a more "severe" look. But added a decorated ric-rac instead, which I think looks much prettier than the plain one.
The result pleases me, especially as the thread sorter is so small!


Il porta fili in legno è di The Primitive Hare. E' incredibile come il legno faccia la differenza. Ho un sacco di porta fili in plastica, ma nessuno così carino! La base in legno lo trasforma da semplice strumento a qualcosa di bello e decorativo.
Lo schema è di MTV designs, e ho scelto di ricamarlo su lino bianco 28ct (su due fili), usando un cotone tinto a mano di Weeks Dye Works. Il progetto originale suggeriva una fettuccia zigzag in tinta unita, color panna, e prevedeva anche quattro piccoli cerchietti di lino ricamati attorno al cerchio centrale, ma quando ho provato a "montarlo" mi è parso troppo carico per i miei gusti così ho optato per un look più "severo". Però... ho aggiunto della fettuccia zigzag decorata, che mi pare stia meglio di quella semplice.
Il risultato mi piace, tanto più che è così piccolo!





Comments

  1. I cambiamenti sono perfetti---migliore che il originale! The changes are perfect---better than the original! :0)

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!