e-crochet... uncinetto & tecnologia

Who said that crochet is old-fashioned? Actually, it serves novel technologies pretty well! :)
I am an avid reader and when the space on the bookshelves started to become really scarce, I converted to e-books. I won't say it has been easy: nothing compares to holding a book and turning real pages. But sometimes one must simply... adapt! 
A problem with e-readers is that they need slightly more protection than real books. Of course, they sell plenty of covers and skins, but they are so dull. So I opted for handmade. Colorful and unique.

Chi ha detto che l'uncinetto è sorpassato? Si adatta perfettamente alle nuove tecnologie!! :)
Sono una grande amante della lettura e quando lo spazio sugli scaffali ha cominciato a scarseggiare seriamente, mi sono convertita agli e-books. Non dico che sia stato facile: tenere in mano un libro e sfogliare pagine vere resta un'altra cosa... ma ci sono volte in cui uno deve semplicemente adattarsi! 
Un limite degli e-readers è che richiedono un pochino più di protezione dei libri. Naturalmente in commercio ci sono migliaia di custodie e protezioni, ma sono tutte un po' 'piatte', banali. Così ho optato per una versione fatta a mano. Colorata e unica.

I did not follow a pattern, but I can give you some tips in case you want to make one yourself.  This cover required 50g of yarn (50%cotton, 50%acrylic) and a 4.5 hook. For my e-reader (which is about 12x18cm) I started with 18 chains, then worked 17sc along the chains and - without turning the work - I worked another 17sc around (34 st). As the rows increase, the flat pattern gradually develops into a pouch. In this cover I worked 2 rounds in sc, then switched to crunch stitch (= 1hdc and 1sl st) till I reached the top of the reader. Then I finished it with 2 rounds in sc. Hope it makes sense. One recommendation: the pouch should fit very tight. You don't want your reader to slip out too easily!
Non ho seguito uno schema, ma ecco qualche indicazione se volete provare a farne uno. Per questa cover ho usato 50g di filo (50%cotone e 50% acrilico) e un uncinetto n. 4.5. Per il mio lettore (che è circa 12x18cm) ho avviato 18 catenelle. Poi ho lavorato a m.b. lungo le catenelle e, raggiunta la fine, invece di girare il lavoro, ho 'girato l'angolo' e lavorato altre 17 m.b. sulla base delle precedenti. Ho poi continuato a lavorare in tondo (34 punti in totale). Gradualmente il lavoro - da piano che era - si trasforma in una tasca. In questo caso, ho fatto due giri a m.b., poi ho lavorato con un punto alternato (1 mezza m.a., 1 m.bss.) fino ad avere una tasca lunga quando il lettore. Infine, ho fatto due giri a m.b. Spero si capisca! Unica raccomandazione: la tasca deve essere un po' strettina se non si vuole che il lettore scappi via!

Comments

  1. What a great cover , thanks for sharing.

    ReplyDelete
  2. This is so cute, what a great idea.
    Marilyn

    ReplyDelete
  3. Ele: What a great idea, I do not have an E-Reader, I am old fashioned and still like the feel of a book in my hands, I know I know I will need to upgrade someday, giggles, I just need to read more of the books in our home library, which consists of over 200 books waiting to be read, I read loads each month, but seem to not be able to catch up.
    I love the colors you chose for your cover, very classy and pretty.

    Blessings
    Catherine

    ReplyDelete
  4. Es una buena y bonita!! manera de proteger los libros electrónicos,me encanta los colores de la lana.
    Besos

    ReplyDelete
  5. deliziosa! Ci provo anch'io! Brava!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!