Going private... Il blog diventa privato

Europeans readers are probably aware of the changes in the data protection regulation that will take place by the end of the month. It's very complicated and - for basic web users as I am - it is bound to require a set of control procedures that I am not sure I have the ability and the time to follow regularly. Thus, I am closing the newsletter and going private as of May 20. I am very sorry about that but I am already struggling to keep my blog updated as is... If you still wish to follow, and I hope so! please do contact me and require login information. There is a contact form at the bottom of this page. Thank you.

I lettori europei sapranno già delle modifiche alle regole sulla protezione dei dati personali che entreranno in vigore a fine mese. È una cosa abbastanza complessa e - per chi come me fa un uso molto elementare del web - significa attivare una serie di procedure di controllo che non sono sicura di saper gestire e poter seguire con costanza. Per questa ragione, dal 20 maggio chiuderò la newsletter e renderò il mio blog privato. Mi dispiace molto, ma già così fatico a tenerlo aggiornato... Però, se come spero vorrete continuare a seguirmi, per cortesia contattatemi per avere le informazioni per l'accesso. C'è un modulo per i contatti in fondo alla pagina. Grazie.

Part7 and a new WIP... Settima parte e un nuovo progetto

It's time to add another box to our SAL. Part7 was a tricky one: S, T, U... scissors, threads, umbrella? This being April, umbrella seemed a good idea (you know, April showers and all that...) but in the end I decided for Threads. More colorful and a better match for the needle in Part5 :D


E' ora di aggiungere un altro riquadro al nostro SAL. La scelta del soggetto è stata difficile: S, T, U... troppe possibilità visto che in inglese ci sono scissors (forbici), threads (fili) e umbrella (ombrello). Ormai è Aprile, quindi un ombrello sembrava una buona idea (in fondo si dice "Aprile ogni goccia un barile"...!) ma alla fine ho deciso per Threads. Un'opzione più colorata e più adatta a "legare" con l'ago della quinta parte :D

I also wished to share a new project. New in more than one sense actually as I have never tried doll-making before. I bought this kit some time ago. I have always been fascinated by dress making and starting from something small seemed a good idea. So far the most difficult part has been enlarging the patterns and cutting them. The amount of fabric in the kit was very limited so it took me a while to figure out the best combination but the rest was fun. Now she needs hair and a pretty face. Then I will work on her dress. Looking forward to it. A girl never really grows out of dolls...!


Volevo anche condividere un progetto nuovo. Nuovo in molti sensi perchè non avevo mai provato a fare una bambola di pezza. Avevo comprato questo kit tempo fa. Mi ha sempre solleticato l'idea di confezionare qualcosa da indossare e ho pensato che fosse meglio cominciare con qualcosa di piccolo. Per ora la parte più difficile è stata ingrandire i modelli e tagliarli. Il kit conteneva dei tagli di stoffa molto risicati e c'è voluto un po' per trovare la combinazione migliore per ricavare tutti i pezzi. Il resto però, almeno finora, è stato divertente. Adesso servono i capelli e una faccina graziosa. Poi potrò passare al vestito. Non vedo l'ora. Non si smette mai di giocare con le bambole...! 

Comments

  1. Threads was definitely the way to go with the SAL. The doll has a great shape too.

    ReplyDelete
  2. Oooooh!! Another wonderful square! Looking forward to stitching this one :)
    Oh wow! How cute, looking forward to seeing your new project come to life.
    Smiles :)

    ReplyDelete
  3. Thank you so much for the latest square. I am going to finally start today!! I arrived home a few days ago and have been able to find what I will need to start. Finally!! I can't wait.
    Your doll looks perfect. Such a perfect shape. x

    ReplyDelete
  4. Love these squares , can't wait to see the doll when you finish too hugs.

    ReplyDelete
  5. Il sal è ormai agli sgoccioli! E la bambola promette bene... son curiosa di vedere come la completerai.

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!

Contact info ... Per contattarmi

Name

Email *

Message *