Saturday, March 5, 2016

Part5

Here is the next part of the SAL ABC. I wished to include something related to stitching, so voilà a good old golden needle! I usually like a size 26 or 28, better if it is a petite one. Don't know about you but they just seem to work better for me :) 
I had not anticipated that so many people would be interested in this SAL. Most of all I had not anticipated I would see photos of it on other people's blog: don't know whether I am flattered or frightened... whatever, it's weird. But I am glad so many of you are enjoying these smalls. I know someone plans to finish them differently: a 2x6 grid to be turned into a bag for knitting needles, one long stripe shaped as a bell pull, some small cube pincushions (that's spot-on... I was inspired by the baby blocks I played with as a child). Great ideas!
I have been asked whether the chart will be available for sale once the SAL is over. The answer is no, it won't. But I will be happy to share it with those who wish to stitch it. 
Have a good weekend


Ecco la nuova tappa del SAL ABC. Volevo includere qualcosa che facesse pensare al ricamo e quindi voilà il nostro caro, vecchio ago! Di solito uso un 26 o un 28, meglio se corto. Non so voi, ma mi ci trovo decisamente meglio :)
Non mi aspettavo che così tante persone si sarebbero interessate a questo SAL. Soprattutto non mi aspettavo di vedere le foto su altri blog: non so se la cosa mi lusinga o mi spaventa... in ogni caso, è stranissimo. Ma mi fa piacere che molte di voi si divertano con questi piccoli schemi. So che qualcuna pensa di finirli in modo personalizzato: una griglia 2x6 da trasformare in una custodia per gli aghi da maglia, una lunga striscia sagomata, dei piccoli puntaspilli a forma di cubo (e questa è azzeccatissima perché mi sono ispirata proprio ai cubi con cui giocavo da piccola). Belle idee!
Mi è stato chiesto se lo schema sarà in vendita alla fine del SAL. La risposta è no. Ma sarà mio piacere condividerlo con chi ne farà richiesta. 
Buon weekend

9 comments:

  1. Wow it's so beautiful
    I love it x

    ReplyDelete
  2. Thank you for another lovely design. I'm really enjoying stitching it. You've inspired me to get designing again.

    ReplyDelete
  3. THAT is perfect! You are so talented my friend.

    ReplyDelete
  4. Lovr it! Cannot wait to start stitching. Thanks!

    ReplyDelete
  5. Another lovely square! I am really enjoying stitching your squares, I share what I stitch on my blog so that others see your adorable design...lol and my stitching!
    Smiles :)

    ReplyDelete
  6. Sono davvero curiosa di vedere il risultato finale, ormai non manca molto!

    ReplyDelete
  7. I am looking forward to part 6!

    ReplyDelete
  8. ¡¡que bonito bordado¡¡
    Gracias por el gráfico.
    Besos.
    Nieves-Mª.

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...