Saturday, February 20, 2016

Part 4 and more... Parte 4 e altre cosucce

I cannot believe I have neglected my blog again for a couple of weeks... proves I was right thinking that the SAL would make me more attentive to keep this place updated :)
Yes, I have been stitching part 4 of the ABC. And of course "K" is for keys, what else?
Hope my fellow stitchers will enjoy it as much as I do.
Non posso credere di aver di nuovo abbandonato il mio blogghino per due settimane... ho proprio indovinato quando ho pensato che il SAL mi avrebbe aiutato ad aggiornare questo sito con più regolarità :)
Si, ho finito la parte 4 del SAL ABC. E naturalmente, "K" sta per chiavi... beh, in inglese almeno!!
Spero che il nuovo riquadro piaccia alle mie amiche ricamine. Io mi sto divertendo molto!


****IMPORTANT****
I have now made a mailing list for the ladies who joined in this project. I am emailing part4 using this list. If you don't receive the chart, please let me know so I can amend the list!
****IMPORTANTE*** *
Ho fatto una mailing list per le persone che hanno aderito al SAL. Ho spedito lo schema della parte4 usando questa lista. Se non avete ricevuto lo schema fatemelo sapere, così correggo la lista!

Next, is a little chart from The Sampler Girl that has been waiting in my box for a long while. What better occasion for stitching it than Valentine's Day? yep, I did... stitched and finished with a soft piece of felt on the back. I might use it to rest my cup - occasionally, as a treat!
Ecco poi una piccola chicca. Uno schema di The Sampler Girl che avevo da parte da parecchio tempo. Quale occasione migliore di San Valentino per ricamarlo? Già, ricamato e completato con del feltro morbido sul retro. Potrei usarlo per posare la tazza da tè, ogni tanto, quando mi voglio trattare bene!


What else? a spring start. It's almost impossible to guess, but this is part of a very pretty chart I find online. It's a freebie from a German designer. I think I will stick to the original version for the names of the seasons. I might even learn German at last!! :)
Che altro? un inizio primaverile. E' quasi impossibile intuirlo, ma è un pezzettino di uno schema delizioso trovato online. Un freebie di una designer tedesca. Per il nome delle stagioni, credo che opterò per la versione originale. Magari riesco finalmente ad imparare il tedesco!! :)


I will be sending the new part of the SAL tomorrow, now it's time for a nice long relaxing evening! 
Enjoy the weekend
Domani spedirò la nuova parte del SAL a chi si è unita a me in questo gioco. Ora... è tempo per una lunga serata riposante.
Buon weekend

8 comments:

  1. Muchas veces se nos pasa el tiempo en los trabajos que hacemos son tantas cosas pero buenos ya te vemos el Sal tan bonito que estas haciendo ..el que veo muy interesante es el de las letras alemanas me encanta!!!!.
    Feliz fin de semana.
    Un abrazo

    ReplyDelete
  2. Aww I love part 4 so much ..and love all your stitching..it's so sweet
    Big hugs x

    ReplyDelete
  3. Looking forward to getting the next part of the sal. Yours looks lovely and so well designed.

    ReplyDelete
  4. The keys are a great choice. I remember these German patterns. Very sweet.

    ReplyDelete
  5. Quanti bei ricamini! Il sal sta venendo proprio bene, complimenti!

    ReplyDelete
  6. Il tuo SAL é bellissimo, Elena! Sei molto brava come disegnatrice♥ Mi piace tanto anche il tuo ricamo disegnato di The Sampler Girl.
    Buona settimana!
    Eszter

    ReplyDelete
  7. The K block is very sweet and matches my name! Kaye! lol! Very sweet Valentine finish, too.

    ReplyDelete
  8. I would love to join in, am I too late? I came by the scenic route! britstitchatgmaildotcom

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...