Sunday, June 28, 2015

strawberry :) .... fragola :)

I could not resist this beautiful design by SubRosa. Eszter designed three wonderful charts and was so sweet... she made them freely available on her website! The strawberry looks so cute that I had to stitch it immediately. The style makes me think of novels such as Little Women and Gone with the Wind. I could imagine one such pincushion in a sewing basket from the late 19th century. 
I used a more brilliant type of threads compared to the ones chosen by Eszter as I wished to try these new skeins I bought online and thought they would look good on the "dirty" linen I chose. I like the way it turned out. It does not have the aged look of the ones Eszter stitched, but it still has a charm I love.
The threads surprised me. I bought them on the web because apparently I cannot resist a bargain :) I ordered (from Amazon!) a bundle of DMC threads as I was running low on some colors and saw this pack of 50 skeins. They are not DMC, they are not Anchor, they are not anything I know. The name on the card is GLS and they are made in China. The price was ridiculous so I thought "why not". Guess what? they are excellent. Almost silky, they do not tangle, the colors are very nice and I just loved using them. I am usually a DMC girl, and tend to use my own threads for free kits from magazines as I don't like the cheap threads that come with them so I was very very surprise. And glad!
Have a great sunday night


Non ho potuto resistere a questo bello schema di SubRosa. Eszter ha creato tre schemi meravigliosi ed è stata così carina ... li ha resi disponibili gratuitamente sul suo sito! La fragola mi è parsa così bella che ho dovuto ricamarla subito. Lo stile mi ha fatto pensare a romanzi come Piccole donne e Via col vento. Mi immagino un puntaspilli simile nascosto in un cestino da lavoro della fine del 19esimo secolo.Ho usato un tono di colore più brillante rispetto a quanto scelto da Eszter perchè volevo provare queste nuove matassine che ho comprato on-line. Avevo l'impressione che colori così intensi sarebbero stati bene sul lino "sporco" che ho usato come base. E sono contenta del risultato! Non ha l'aspetto invecchiato di quello di Eszter cucita, ma conserva un fascino d'altri tempi.
I fili mi hanno sorpreso. Li ho comprati sul web, perché a quanto pare non posso resistere ad un affare :) Avevo ordinato (da Amazon!) un pacco di moulinè DMC perchè sto finendo alcuni colori e ho visto questo pacchetto di 50 matassinee. Non sono DMC, non sono Anchor, non sono nessuna marca nota. Il nome sulla fascetta è GLS e sono fatti in Cina. Il prezzo era ridicolo così ho pensato "perché no". Indovinate? sono eccellenti. Setosi, non si ingarbugliano, i colori sono molto belli ed è un piacere usarli. Normalmente sono fedele alla DMC, e tendo ad usare le mie matassine anche per i kit in regalo con le riviste perchè non amo i filati "economici" che spesso vengono proposti. Sono quindi rimasta davvero molto molto sorpresa. E contenta!
Buona domenica sera

Sunday, June 21, 2015

Tea time... l'ora del tè

I am enjoying a lovely cup of Earl Gray tea, a delicious blend a friend kindly gave me. Bliss!
And thought I would share a little finish with a tea theme. A small, by The Primitive Hare, which I made up as a pillow. A gift on its way to the recipient, who I don't think knows about this blog so I should be safe. As all designs by Isobel, this was a pleasure to stitch. I especially loved the fact that it combines cross stitch with some specialty stitches, Smyrna stitch here, simple but effective.
Have a good evening!
Mi sto godendo una bella tazza di tè Earl Gray, una miscela deliziosa regalatami da una cara amica. Meraviglioso!
Così ho pensato di condividere un ricamino in tema. Un piccolo schema di The Primitive Hare, che ho trasformato in un cuscinetto. Un regalino, adesso in viaggio verso la sua destinataria, che non credo conosca questo blog quindi non dovrei rovinare la sorpresa. Come tutti gli schemi di Isabella, è stato piacevolissimo da ricamare. Bello soprattutto il fatto che combina il punto croce con qualcosa di più, quin il punto Smirne, semplice ma d'effetto.
Buona serata!

Saturday, June 13, 2015

late but... tardi ma...

I cannot believe I have neglected my blog for over a month! Naughty me :)
Plenty to do lately and little time to keep this place updated... but I have not been lazy. Not at all!
So, let's start... drum roll please, and here we go!

Non posso credere di aver abbandonato il mio blog per oltre un mese! che pigrona :)
Tante cose da fare e poco tempo per postare qualche aggiornamento, ma non sono stata con le mani in mano, anzi!
Cominciamo subito... rullo di tamburi e via!

My LHN finish for May, Ye Olde Coffee House: I love it but will stitch it again probably, on a higher count linen as I find this one too coarse.
Il mio LHN di maggio, Ye Olde Coffe House: mi piace, ma penso che lo rifarò su un lino più fitto prima o poi, questo è troppo grossolano.


A Blackbird Design, Flowers of the Field, on raw linen. Will probably become a pouch.
Un disegno di Blackbird Design, Flowers of the Field, su lino grezzo. Penso di farne una pochette.


A new project: chart by Raquel Blasco, Black&White. I find it fantastic.
Un nuovo progetto: schema di Raquel Blasco, Black&White. Lo trovo fantastico.


Finally, two smallish ones, results of some recent train journeys. I find amazing the difference in style between them. Both are houses but...! :) One was a free kit with a mag, the other is a "modified" version of a Nikyscreation chart.
Infine, due piccolini, risultato di qualche viaggio in treno. Trovo curiosa la grande diversità tra loro. Sono tutte e due casette ma...! :) Uno era un kit in omaggio con una rivista, l'altro è una versione "modificata" di uno schema di Nikyscreations. 



Guess it's all for now. Have a great weekend
Credo sia tutto per ora. Buon weekend 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...