Sunday, July 5, 2015

Back to play school... Ritorno all'asilo

They say that the older you get the childish you are and I can relate to that. Definitely!
I have been looking at these coloring books for a while in bookshops and in the end bought a couple. I have never been much of a painter but I love to hold a brush and see how colors mix, so this seemed the right stuff for me. On the back of one of the books it says "just 5-10 min everyday to keep zen!
Well, I don't know about "zen" but it is certainly relaxing and fun! 
Si dice che più si invecchia e più si torna bambini. Non posso che essere d'accordo!
Ho ammirato questi album da colorare per un po' nelle librerie e alla fine ho ceduto e ne ho comprato un paio. Non sono mai stata una grande pittrice, ma mi piace tenere in mano un pennello e vedere come si mescolarno i colori, quindi questa mi sembrava proprio una bella idea. Sul retro di uno degli album c'è scritto "solo 5-10 minuti ogni giorno per rimanere zen
Beh, non saprei dire per lo "zen", ma sicuramente è rilassante e divertente!

As for stitching, of course I have not abandoned my needle and threads, how could I? In fact, I was paging (if one can call it so when it comes to e-magazines!) through the August issue of Just Cross Stitch and this design caught my attention. I stitched it in a couple of evenings, altering the palette a bit to match a set of backing fabrics I would like to use to turn it into a small bag. I find it brilliant. So different. 
Quanto al ricamo, non potevo certo trascurarlo! Stavo sfogliando (se la parola vale anche per le riviste elettroniche!) il numero di agosto di Just Cross Stitch e questo disegno ha attirato la mia attenzione. L'ho ricamato in un paio di serate, alterando un poco la palette dei colori perchè si abbinasse a delle stoffine che vorrei usare per trasformarlo in una piccola borsa. E' uno schema particolarissimo, così originale.

That said, I now need a new project... I have a few WIP but my fingers itch for something new. I think it is time for a trip in the land of lost charts and kits...! that is to say I will have to go through my stash and find something that appeals me very soon!! Have a great day
A questo punto però mi serve un nuovo progetto ... Ho un paio di WIP, ma le mie dita già prudono al pensiero di iniziare qualcosa di nuovo. Credo che sia giunto il momento per un viaggio nella terra degli schemi e dei kit perduti...! vale a dire, un bel giretto a curiosare nelle mie scorte per scovare qualcosa che mi attiri!! Buona giornata

7 comments:

  1. Yes, I recognize your finish. I see you have changed the colors. Nice!

    ReplyDelete
  2. I'm glad that colouring won't take you away from your stitching! What a lovely finish and a great idea to match the threads to the backing fabric, I usually try to do it the other way round but that way you get the exact finish you want!

    ReplyDelete
  3. Vedo che il caldo non ha avuto effetti neanche su di te...
    Fare qualcosa che davvero ci piace, ci rilassa e aiuta a combattere lo stress da supercaldo... ne sono fermamente convinta.
    Spero anch'io di fare presto un giro nel mio archivio degli schemi... ce ne sono un paio che proprio vorrei realizzare. Chissà quando ci riuscirò... ^_^
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  4. You have to pick things that make you happy. :)
    Cute Pinwheels.
    Have fun picking out your next project.
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. Che bello questo post, mi ha fatto venire nostalgia della mia infanzia, non solo per via del tuo album, ma anche per lo schema che hai ricamato, mi riconrda le girandole che vendevano alle fiere di paese, insieme allo zucchero filato...

    ReplyDelete
  6. I'll bet the coloring is extremely relaxing--maybe I should try it, too!! Such nice stitching and pretty colors you've chosen :)

    ReplyDelete
  7. Ooh those pinwheels are just gorgeous!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...