Saturday, July 25, 2015

antique flowers... fiori d'altri tempi

What a hot summer we are having!! too hot for me... I do miss the crisp air of winter morning, the misty smell of autumn, the sweetness of an early spring evening in the garden...! Well, let's try to compensate with some relaxing stitching :) A new project, slightly large than usual and an intriguing one. I loved this design by The Drawn Thread from the moment I saw it. It so much reminds me of middle ages tapestries... And I like the idea that it employs both cross stitch and a number of (easy they say) specialty stitches. Well, it's definitely my thing and it has waited enough in my stash, so hop, I am ready to start! 
I will stick to the instructions except for the threads. It calls for Gloriana silk threads but when I looked at them, they just did not match the photo of the finished piece. I tried with the listed equivalents, but no way. They all look like baby colors to me, while I want the delicate, elegant, charming palette one can guess from the photo. Hand-dyed threads sometimes are like that, aren't they? The model piece used one dye and the ones on sale do not really match it... To make a long story short, I am matching colors to the photo (and my taste!) rather than using the suggested threads. Hopefully, I will like the result!
Have a lovely weekend 


Che estate calda quest'anno!! troppo caldo per me ... mi manca l'aria frizzante delle mattine d'inverno, il profumo nebbioso dell'autunno autunno, la dolcezza di una serata di primavera in giardino ...! Pazienza, proviamo a compensare con un po' di relax con ago e filo :) Un nuovo progetto, un po' grande del solito e molto intrigante. Questo disegno di The Drawn Thread mi è piaciuto subito. Mi ricorda gli arazzi medioevali... E mi piace l'idea di usare sia punto croce sia qualche (facile, dicono!) punto speciale. Beh, è decisamente il mio genere ed ha aspettato abbastanza nel mio scatolone degli schemi, quindi ... via, è ora di iniziare!Conto di seguire le istruzioni tranne che per i filati. Suggeriscono le sete Gloriana ma quando le  ho guardate mi sono accorta che non rispecchiano del tutto i colori nella foto del ricamo finito. Ho provato con le soluzioni alternative proposte, ma niente da fare. Sono tutti troppo zuccherosi, troppo lontani dalla delicata, elegante, affascinante combinazione che si intuisce dalla foto. I fili tinti a mano a volte lo fanno vero? il modello finito a volte è stato ricamato con un bagno che non è lo stesso che poi si trova in vendita... Per farla breve, ho scelto i colori in base alla foto (e al mio gusto!) invece di usare quanto suggerito.  Speriamo che il risultato mi piaccia!
Buon weekend

6 comments:

  1. I much prefer spring and autumn myself :)
    I'm thinking that your color palette will look lovely!

    ReplyDelete
  2. Con esa tela de lino y esas madejas tan bonitas!! el trabajo que hagas te quedara precioso.
    Un abrazo

    ReplyDelete
  3. Drawn Thread designs are so lovely! I look forward to seeing this one stitched up!

    ReplyDelete
  4. A great project.
    Can't wait to see your progress.
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. Bellissimo progetto, spero il caldo non ti rallenti troppo..... ;)

    ReplyDelete
  6. Hi Ele: I am like you I sometimes change colors, this is such a lovely piece, I look forward to seeing your progress.
    I am so cold blooded, I need heat, so living in a state that has very cold winters it is hard to stay warm.

    Blessings
    Catheriner

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...