Sunday, May 3, 2015

small is pretty… piccolo è bello

Here is my most recent progress on the lovely TraLaLa chart. I don't usually like stitching over one, but this design definitely looks much more pretty as a miniature. Besides, the day was lovely and I was able to stitch sitting outside so the light was perfect for working on high count linen!
My LHN is also finished and I will start sewing it up soon :) I will go through my stash during the week and pick up a new one. Cannot believe I have already stitched three LHN charts from my stash since January. Wow, this no-buyng rule works! 
Have a great evening :)


Ecco il mio (piccolo) progresso sullo schema, delizioso, di TraLaLa. Di solito non amo il ricamo uno su uno, ma questo disegno è decisamente più bello come miniatura. Per fortuna, la giornata era incantevole e ho potuto sedermi a ricamare fuori, quindi la luce era perfetta per lavorare su un lino fine!
Ho finito anche il mio schema LHN, e spero di cominciare presto a cucirlo per trasformarlo in qualcosa di utile :) E in settimana, andrò di nuovo a spulciare la mia scorta di schemi per trovarne uno nuovo. Non riesco a credere che ho già ricamato tre schemi di LHN pescati dalla mia collezione. E solo da gennaio. Wow, questa regola di non comprarne altri funziona!
Buona serata ricamosa :)

5 comments:

  1. Hai ragione, lo schema... è delizioso! Bel lavoro!!!
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  2. Yay! Good for you. I love it over one also.

    ReplyDelete
  3. Your stitching looks wonderful , I like stitching over one but my eyes hate it , so I can only stitch a little at a time , but yes some designs need to be stitched this way .
    Have a lovely day.

    ReplyDelete
  4. What a cute little piece of stitchery.
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. Como siempre tus bordados son preciosos!! tienes un gusto exquisito.
    Un abrazo

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...