Sunday, April 5, 2015

a happy dance and more... un ricamo finito ma non solo...

I have been a busy bee lately...
Well, I recently did make a web order for some stash but yes, I have been a good girl and just bought the threads I had run out of. So my lovely LHN chart Tall trees is now finished. I really enjoyed this one. In the end I changed the text a bit. It was supposed to say "stitched in 2015" but I did not like a 21th century date on such an old-fashioned design, so I changed it to "stitched with love". Which is the truth by the way. :D


Sono stata un'ape operosa ultimamente ... Alla fine ho ordinato qualcosa sul web, ma , sono stato brava e mi sono limitata ai  filati che avevo finito. Così, sono riuscita a terminare il delizioso schema di LHN Tall trees. Mi è piaciuto molto ricamarlo. Ho cambiato un po' il testo. Avrebbe dovuto dire "ricamato nel 2015", ma non mi piaceva una data del XXI secolo su un disegno così vecchio stile, e l'ho ho cambiato in "ricamato con amore". Che poi è la verità! :D

Next, I went through my stash in search of a design with some blue in it. Why? Because some time ago I was the lucky winner of a giveaway by Nancy from The Victorian Motto Sampler Shoppe. I received some gorgeous skeins of thread, including a luscious, rich blue and a splendid shade of yellowish green. I have been wishing to use them for a while, and last week I finally found the perfect chart (hidden in my stash!). Called "Sweet things" by The Sampler Girl. Stitched over two, on very white linen to get the most from the blue of the thread. This time I kept the back extra simple! I love it. And those threads are a pleasure to stitch with.

Poi, sono andata a frugare nella mia collezione in cerca di uno schema con del blu nel disegno. Perchè? Semplice: qualche tempo fa ho avuto la fortuna di vincere un giveaway di Nancy di The Victorian Motto Sampler Shoppe. Ho ricevuto alcune matassine di filo, bellissime, tra cui un blu molto ricco e intenso e una splendida tonalità di verde giallastro. Era un po' che volevo usarli e la scorsa settimana ho trovato lo schema perfetto (nascosto tra le mie scorte!). Si chiama "Sweet Things" ed è di The Sampler Girl. Ricamato su due due fili di un lino bianchissimo per far risaltare al massimo il blu del filato. Stavolta ho lasciato il retro super-semplice. Lo adoro. E il filato è piacevolissimo da usare.
 
Last but not least... I also found this TraLaLa chart in my stash, "Bouquet Anciens" and started it last night. It is supposed to become a tulip vase, my favorites. The frog visited, but I hope to be able to start working on the tulips themselves tonight! :) Happy sunday


Infine ... nelle mie "scorte", ho trovato anche questo schema di TraLaLa, "Bouquet Anciens" e ieri sera l'ho iniziato. Diventerà un vaso di tulipani, i miei fiori preferiti. L'inizio è stato zoppicante e ho dovuto rifare un bel pezzetto ma spero di cominciare a ricamare i tulipani stasera! :) Buona domenica

6 comments:

  1. Una Pasqua proprio di festa, potendo ricamare in completo relax!
    Tutto molto bello, specialmente i Tall Trees di LHN e sono d'accordo con la modifica sulla dedica, molto più d'atmosfera!
    Felice Pasqua.
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  2. Your stitching is absolutely beautiful. I think you picked the perfect design to show off Nancy's lovely floss, and your finish is very pretty.

    ReplyDelete
  3. i tuoi ricami sono bellissimi♥
    anche a me piacciono molto gli schemi di questi disegnatrici, ricamare i loro disegni é sempre divertente.
    Buona Pasqua!
    abbracci
    Eszter

    ReplyDelete
  4. Cute finishes.
    The Sampler Girl piece was a perfect choice for the threads.
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. Bravo for your LHN finish! and I love the Sampler girl's sweet quote! You deserve a new order and new material when you end up a project, just to start one more. Regards

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...