Tuesday, March 3, 2015

Much ado about... Tanto rumore per...

... a needle! LOL
I know I have way too many projects on the go ... but last weekend I was tempted by this lovely chart by Nikyscreations. It has been in my stash for years and I had almost forgotten it. Thanks to my resolution to stitch from stash in 2015, I have taken the habit of going through my charts every time I feel the itch to start a new project. And everytime I seem to discover some hidden treasure! 
This cute pear tree is stitched on 30ct linen and I adapted the colors to suit my taste. The design occupies almost the entirety of the linen strip, and there is room just for one or two needles but I still love it. I backed it with scraps of fabric in matching colors and added a few trims to make it precious. I will keep one of my favorite petite golden needles here. There is room for little else!!


Tanta stoffa... per un solo ago! :D
E' vero, ho già troppi progetti in corso ... ma lo scorso fine settimana mi sono fatta tentare da questo bello schema di Nikyscreations. Era nella mia collezione ormai da qualche anno e l'avevo quasi dimenticato. Meno male che ho deciso di non comprare più nulla di nuovo per il 2015!... così ogni volta che mi viene voglia di iniziare un progetto nuovo, invece di fare shopping online, ho preso l'abitudine di passare in rassegna la mia collezione.  E ogni volta mi sembra di scoprire un tesoro nascosto!
Questo grazioso albero di pere è ricamato su lino 30ct ed ho adattato i colori ai miei gusti. Il disegno occupa la quasi totalità della striscia di lino, e lascia spazio solo per uno o due aghi, ma mi piace lo stesso. L'ho completato con qualche avanzo di tessuto in tinta e ho aggiunto del pizzo per renderlo prezioso. Penso che ci terrò uno dei miei amati aghi piccoli e sottili. C'è davvero spazio per poco altro !!

6 comments:

  1. Wow it's so beautiful my dear xxx

    ReplyDelete
  2. complimenti è davvero molto bello!!!

    ReplyDelete
  3. Its just lovely and yes you do discover treasures when you go through your stash!

    ReplyDelete
  4. This is such a cute little treasure.
    Congrats on your finish.
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. Che belli i tuoi porta aghi, son sempre delle piccole chicche. Quello che hai ricamato per me lo custodisco gelosamente! Buon weekend!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...