Sunday, March 8, 2015

little by little... poco a poco

My needle has not been very active lately, mostly due to a nasty cold... ouch, holding a needle while sneezing every 5 minutes is definitely beyond my skills... and my patience! :D Still, I persevered, and got a few more stitches done on Tall trees. It is coming out nicely I think.

To compensate for the lack of active needlework, I have been having a look at stitchy stuff on the web. If I have not done it already, I thought I would share this tutorial for a thumb pincushion, a simple but clever idea. One of my needles often turns up over the sofa... not the best place to find it, I know!! Hence the making of one of these little needful thingies. And I am quite sure it would work beautifully if I just used it!! LOL

Il mio ago non è stato molto attivo ultimamente, soprattutto a causa di un brutto raffreddore ... eh sì, tenere l'ago in mano quando si starnutisce ogni 5 minuti è sicuramente oltre le mie capacità ... e la mia pazienza! :D Comunque, ho perseverato, e sono riuscita a mettere un paio di punti su Tall trees. Mi pare stia venendo proprio carino. 
Per compensare la mancanza di ricamo, ho curiosato un po' sul web. In caso non l'avessi ancora fatto, vi segnalo questo tutorial per un puntaspilli da pollice, un'idea semplice ma geniale. Mi capita spesso di ripescare uno dei miei aghi sul divano... lo so, non è il posto migliore!! Di qui la realizzazione di uno di questi piccoli e utili oggettini. E sono abbastanza sicura che funzionerebbe splendidamente se solo lo usassi!! :D

8 comments:

  1. Sta venendo proprio bello!
    I colori poi sono fantastici.
    Spero che il raffreddore sia passato... è così fastidioso!
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  2. Hope you feel better soon. I have had one of those thumb pincushions for many years, very handy.

    ReplyDelete
  3. Hope your cold gets better soon.
    Love what you are stitching hugs.

    ReplyDelete
  4. Sorry to hear you are sick, get well soon.
    The trees looks great on that fabric.
    Thanks for the tutorial, it's cute and useful!
    Marilyn

    ReplyDelete
  5. I hope you're feeling better soon and you'll be able to get in the stitching time you want!!! As I say a little stitching is always better than no stitching!

    ReplyDelete
  6. Tus bordados siempre son finos y muy bonitos!!
    Un fuerte abrazo

    ReplyDelete
  7. E' vero sta venendo proprio carino. Non vedo l'ora di vederlo finito.
    Matilde

    ReplyDelete
  8. Era tanto che non passavo a trovarti e stasera avevo bisogno di cose belle e così eccomi qui.
    Bellissimi lavori, come sempre! Mi sono rifatta gli occhi e ora vado a dormire contenta!!
    Un caro saluto
    Anna

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...