Sunday, January 11, 2015

Let's stitch... Ricamiamo?

Among my New Year resolutions (yes, I made some!), there is the... hope - I would not dare call it the claim :D - that I will stop buying stitching stuff. Don't laugh please, I am being serious! 
To increase my probabilities to succeed, I suppose stitching from stash is a promising start. Now, I have quite a collection of Little House Needleworks charts. My plan for 2015 is to stitch some of them.
To keep myself motivated, I thought I would add a page to this blog and publish my WIP every other Sunday (more or less). If some of you likes LHN and wishes to join me in this project, please do. It will keep me more motivated. Rules will be simple: choose a LHN chart from your stash, pick up fabric from your stash and post a photo of your WIP on your blog every other Sunday. Replacement of the occasional missing or finished skein will be obviously allowed. :D
I am starting with this lovely chart called Spot of Coffee which I began stitching last summer and somehow forgot to finish. It's lovely, isn't it?


Tra i buoni propositi per l'anno anno (eh sì, ne ho fatto qualcuno!), c'è la speranza ... - non oserei chiamarla diversamente :D - di smettere di comprare cose per il ricamo. Non ridete per favore, dico sul serio!
Immagino che il modo migliore per riuscirci sia cominciare ad
usare le cose che ho già. Mi sono accorta di avere una bella collezione di schemi di Little House Needleworks. Il mio piano per il 2015 è quello di ricamarne un po'.
Per motivarmi, ho pensato di aggiungere una pagina a questo blog e pubblicare i miei progressi una domenica si e una no (più o meno). Se vi piace LHN e vi va di unirsi a me in questo progetto, fatelo. Mi manterrà più motivata. Le regole sono semplici: scegliete uno schema di LHN dalla vostra "biblioteca", prendete della stoffa dalle vostre scorte e postate una foto dei progressi sul vostro blog una domenica si ed una no. Ovviamente, unica eccezione alla regola è la sostituzione delle matassine che dovessero mancare o finire. : D
Io comincio con questo bello schema chiamato
Spot of Coffee che avevo cominciato la scorsa estate e che per qualche ragione e finito in fondo alla pila. Carino,  vero?

8 comments:

  1. I'm not a coffee drinker, but that design is very pretty! Best of luck not buying any more stitching stuff!

    ReplyDelete
  2. anche io avevo deciso di non comprare piu nulla....con lo stesso proposito tuo ma tra mani di fata e casa cenina ho già esagerato :-(

    ReplyDelete
  3. I've a LHN chart sitting somewhere for me to stitch too.. Thanks for the motivation to start a project.. :)

    ReplyDelete
  4. E' un ottima idea!!! In effetti siamo davvero piene di schemi che io poi metto da parte con i ricami che devo fare per Isabella...poi mi innamoro di altri!!! Aiuto!!!

    ReplyDelete
  5. Good luck Ele with stitching from stash! It's a great idea and I'm sure you will find lots of things to stitch. The LHN you started working on is so sweet. It'll be a great little finish!

    ReplyDelete
  6. Great new start! I try to stitch from my exstensive stash as much as possible! Not having a nearby store helps with that and shipping out of the US has gotten really expensive so I tend not to order that often either!

    ReplyDelete
  7. Chissà perché ogni nuovo anno di noi ricamine comincia sempre con lo stesso proposito! Anche se alla fine non lo rispettiamo mai... non si può dire che ci manchi la buona volontà! Chissà che non mi unisca a te tra qualche settimana!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...