Wednesday, April 30, 2014

The heron... L'airone

Herons are fascinating animals. I like their graceful, calm pose. They seem to be imbued with symbolic meanings in a number of cultures but I am most attracted by the one from Greek mythology that made it a messenger from Athena. Wisdom goddess... who knows, it could help! Whatever the symbolic meaning, I loved the drawing of the heron I saw in a photo of an illuminated manuscript from the 16th century. Did my best to design a stitched version of its delicate pose, and framed it in small alphabet sampler.


Gli aironi sono animali affascinanti. Mi piace il loro aspetto così aggraziato, calmo. Pare siano associati a molti significati simbolici in molte culture ma quello che mi attrae di più è quello della mitologia greca, che ne faceva un messaggero di Atena. La dea della saggezza... non si sa mai, potrebbe essere d'aiuto! Quale che sia il significato simbolico, mi ha colpito il disegno di questo airone che ho visto nella foto di un manoscritto del 16° secolo. Ho fatto del mio meglio per ricreare la sua posa aggraziata in un ricamo e l'ho incorniciato in un piccolo imparaticcio.


Friday, April 25, 2014

Stitching from stash ... Ricamando con gli avanzi

Some time ago I noticed a small scrap of floba in my stash. And a scrap of printed linen almost in the same color shade. And a strip of backing fabric that looked like it could match their colors. They did look good together so I picked up this lovely chart from the Primitive Hare and stitched it at once. It was meant for a heart shape, but adding just a little lace I think it suits a square design as well. 
I am so happy that I managed to create a little something from leftover fabric and threads! I will now try to be a good girl and stitch from stash at least once a month!! :)


Qualche giorno fa mi è capitato tra le mani un avanzo di floba. E un pezzetto di lino stampato più o meno dello stesso colore. E una strisciolina di cotonina che sembrava proprio richiamare quei colori. Insieme le stoffe erano proprio carine, così ho preso un bello schema di the Primitive Hare e l'ho ricamato subito. Il disegno era pensato per una forma a cuore ma aggiungendo un po' di pizzo qua e là mi pare stia bene anche quadrato.
Sono così contenta di essere riuscita a creare un oggettino grazioso con stoffa e fili avanzati che mi sono decisa ad impegnarmi a essere brava e ricamare con gli avanzi almeno una volta al mese!

Friday, April 18, 2014

Strawberry house... Casa delle fragole

Hot off the needle! I admit I feel sorry that I finished stitching this very pretty design by Little House Needleworks. It is so sweet and colorful I could not help smiling while working on it. I will try to turn it into a little book, and will probably repeat the three large strawberries on the back cover. They look so yummy!!
Happy spring and happy Easter holidays!



Appena finito! Confesso che quasi mi dispiace aver completato questo delizioso ricamo di Little House Needleworks. È così dolce e colorato che non potevo smettere di sorridere mente lo ricamavo. Voglio farne un libriccino e credo proprio che ripeterò il motivo con le tre fragolone su retro di copertina. Hanno un'aria così golosa!!

Buona primavera e buone vacanze di Pasqua!

Thursday, April 10, 2014

A year-long gift... Un regalo lungo un anno

I am over the moon! The postman has just brought me the first kit from the Ladies Prim Society. I joined it earlier this year as a present to myself for 2014 :) A year-long present actually as more kits will follow. I am impressed by this first kit. Gorgeous design (well, it's from one of my favorite designers!), fantastic fabric, hand-dyed threads and even a small rusted pin and a lovely tiny button! Cannot wait to start stitching it!! 


Sono felicissima! Il postino mi ha portato oggi il primo kit della Ladies Prim Society. Mi sono iscritta all'inizio di quest'anno come regalo a me stessa per il 2014 :) un regalo lungo un anno perché altri kit arriveranno. Il kit è incredibile. Disegno bellissimo (ma in fondo è di una delle mie designers preferite!), stoffe stupende, fili tinti a mano e persino una piccola spilla anticata e un bottoncino di madreperla!!  Non vedo l'ora di iniziarlo!!

Wednesday, April 2, 2014

Gardening... Giardinaggio

The weather is lovely at the moment: looks like the strawberry house I am stitching conjured up spring :) This warm weather is perfect for a little gardening. I bought some new flower pots and a couple of aromatic plants. Love their scent. It's such a pleasure to sit outside at this time of the year! I also designed a little cushion, to celebrate this glorious weather and let you know where I am spending  most of my free time!


Il tempo è splendido in questi giorni: la casa delle fragole che sto ricamando deve aver evocato la primavera :) Questo clima piacevole è perfetto per un po' di giardinaggio. Ho comprato delle nuove piantine fiorite e qualche aromatica. Adoro il loro profumo. È davvero un piacere sedersi fuori in questo periodo dell'anno! Ho anche disegnato lo schema per un cuscinetto, così saprete dove passo la maggior parte del mio tempo libero!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...