Friday, January 17, 2014

an update... un aggiornamento

After too many interruptions, I finally managed to finish this lovely design by Eszter from SubRosa. The original chart says Give Thanks and was designed for Thanksgiving day. But, I like the drawing and colors so much! ... I decided to turn it into something I could display all year round. I think it is going to be a door hanger, so I am playing a bit with my fabric scraps now in search of the best match. It's a gorgeous design, isn't it?


It is stitched on linen, 30ct Old Mill Java from R&R Reproductions with the recommended Nina's threads. It was a first time for me with this fabric and threads and I am really happy with both. The linen is fairly regular and soft, and the threads are terrific! Great colors and very nice to work with. A success!

Dopo troppe interruzioni, sono finalmente riuscita a finire questo bello schema disegnato da Eszter di SubRosa. Lo schema originale in realtà dice Give Thanks e nasceva per il giorno del Ringraziamento. Ma, i disegni sono così particolari e i colori talmente belli! ... che ho finito per adattarlo in modo che potesse essere usato tutto l'anno. Pensando di farne una decorazione per la porta o per l'ingresso, ho già cominciato a giocare con le stoffine per trovare la combinazione adatta. E' un disegno splendido, vero?


E' ricamato su lino 30ct Old Mill Java di R&R Reproductions con i filati Nina's threads. E' stata una prima volta per me, sia per i filati sia per la stoffa e ne sono entusiasta. Il lino è abbastanza regolare e morbido, e i filati sono fantastici! Hanno bei colori e si lavorano benissimo. Un successo!


Monday, January 6, 2014

The pipe... La pipa

In the past few weeks, all my craft projects were put on hold because I so much wanted to finish a gift for a very special birthday. I managed, but it was a close one... I had underestimated the difficulties encountered with this design, and the frog visited several times. But I really love the final result and am happy to say that the recipient was equally happy with it!! :D 


The chart is by Nimue, from a design by Erlè Ferroniere, and it was stitched on 30ct natural linen, recommended DMC threads. The only change I made to the original chart was substituting the beading with simple cross-stitches as the beads would have felt uncomfortable on a cushion!


Nelle ultime settimane tutti i miei progetti sono stati messi da parte perchè volevo assolutamente finire un regalo per un compleanno molto speciale. Ce l'ho fatta, ma proprio all'ultimo minuto! Avevo sottostimato le difficoltà di questo schema, e ho dovuto spesso tornare sui miei passi... Ma sono proprio contenta del risultato e felice di poter dire che lo è stato anche il destinatario!! :D 

Lo schema è di Nimue, ed è tratto da un disegno di Erlè Ferroniere, ricamato su lino naturale 30ct, con i filati DMC suggeriti. L'unico cambiamento che ho fatto è stato sostituire le perle con del semplice punto croce, perchè sicuramente su un cuscino avrebbero dato fastidio!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...