Saturday, October 18, 2014

lovely freebies from Eszter... schemi free di Eszter

A few days ago, Eszter from SubRosa published two lovely freebies. Usually, I am not much into Halloween designs, but I had to make an exception... Actually, two exceptions!! I had just started working on the first design when the second came out and it is so original!
I choose a pumpkin cut of jute fabric for the crows (which I think will become a decoration for a candle holder), and a cold shade of pink for the black queen. That one I plan to make into a lavender pillow... lavender should bring some sweetness to the algid lady!!
Thank you Eszter for both of them, I am loving stitching them.
Eszter is extra-generous, so visit her blog to know more :)


Alcuni giorni fa, Eszter di  SubRosa ha pubblicato due deliziosi schemi free. In genere, non ricamo per Halloween, ma stavolta ho dovuto fare un'eccezione ... Anzi, due!! Avevo appena iniziato a lavorare sul primo schema, quando è apparso il secondo ed è così originale!
Per i corvi, ho scelto un pezzo di juta color "zucca" (e credo che ne farò una decorazione per un portacandela), mentre per la regina nera
una tonalità freddissima di rosa. Con quest'ultimo, vorrei fare un cuscinetto di lavanda ... la lavanda dovrebbe donare un po' di dolcezza a questa algida regina!!
Grazie Eszter per entrambi, mi sto divertendo a ricamarli.  

Eszter è extra-generosa, quindi visitate il suo blog per saperne di più :)

8 comments:

  1. wow! i tuoi ricami sono meravigliosi, Elena. mi piacciono molto queste idee per la realizzazione. giá sono davvero curiosa e non vedo l'ora di vedere i lavori finiti

    ReplyDelete
  2. They both look great! I downloaded both of these a few days ago but I don't think I'm going to have time to stitch them.

    ReplyDelete
  3. Great projects.
    Love the idea with the candle.
    Great designs.
    Marilyn

    ReplyDelete
  4. Oh how sweet, I will visit her site.
    Thank-you for the link.

    Catherine

    ReplyDelete
  5. Che carini questi ricamini un pò dark! Io amo i ricami a tema Halloween e la festa, che di solito trascorro a casa con pochi amici, la declino a modo mio, festeggiando con una cena con tante portate a base di zucca, dagli antipasti al dolce e poi un bel film fantasy horror durante il quale immancabilmente mi addormento sul divano! Diciamo che in fondo è una buona scusa per una piacevole serata tra amici!!

    ReplyDelete
  6. That is lovely indeed! I'm not much of a Halloween stitcher too, but going to be popping over to have a look see :)

    ReplyDelete
  7. Eszter is a great designer I love her works too. And you nearly finished!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...