Wednesday, March 12, 2014

Spring? ... Primavera?

After so much rain, days are getting brighter and warmer. I always love when seasons change. Puts me in a good mood!  :) 
To celebrate, I designed a spring pincushion. I used some of the tiny buttons and trims I bought recently and filled it with some lavender. It is stitched on a fabric called etamine, which I had never used before. It's soft and has a rustic look, very pleasant to work with.
The pincushion will soon leave for some yet unknown destination. Drop me an email if you wish to receive it! :) If more than one is interested, I will draw a name on march 21

Front&back
Dopo tanta pioggia, le giornate stanno diventando più soleggiate e calde. Adoro il cambiare delle stagioni. Mi mette di buon umore! :)
Per celebrare, ho disegnato un puntaspilli primaverile. Ho usato alcuni dei bottoncini e dei pizzi che ho comprato di recente e l'ho riempito con un po' di lavanda. È ricamato su una tela che si chiama etamine. Non l'avevo mai usata: è soffice e un po' rustica nell'aspetto, piacevolissima da maneggiare. Il cuscinetto è pronto a partire per una destinazione ancora ignota. Mandatemi un mail se volete riceverlo! :) se piú persone sono interessate, sorteggerò un nome il 21 marzo

9 comments:

  1. belli tutti e due.
    Ciao Teresa

    ReplyDelete
  2. Anch'io adoro la primavera, la luce del sole,il canto degli uccellini i colori verdi freschi. Mi piace molto il tuo cuscinetto, é davvero carino♥

    ReplyDelete
  3. How lovely I would love to be in with a chance to win your beautiful design .

    ReplyDelete
  4. This is a very sweet finish! Congratulations :) I'm sure you'll find your finish a new home soon :)

    ReplyDelete
  5. I love sping too. And I love your cute finish - I would like to own it :)

    ReplyDelete
  6. So pretty. I would love to be entered. Love your blog!!!

    KATHY

    ReplyDelete
  7. Davvero bellissimi non saprei quale scegliere! ;)

    ReplyDelete
  8. Beautiful pincushion! I would love for it to make its way to my house!

    ReplyDelete
  9. Bellissimo il cuscinetto e anche l'idea del sorteggio. Io...arrivo tardi per questo ma non per augurarti happy spring e per dirti che l'etamine è tra i miei tessuti preferiti!
    Buone xxx!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...