Monday, January 6, 2014

The pipe... La pipa

In the past few weeks, all my craft projects were put on hold because I so much wanted to finish a gift for a very special birthday. I managed, but it was a close one... I had underestimated the difficulties encountered with this design, and the frog visited several times. But I really love the final result and am happy to say that the recipient was equally happy with it!! :D 


The chart is by Nimue, from a design by Erlè Ferroniere, and it was stitched on 30ct natural linen, recommended DMC threads. The only change I made to the original chart was substituting the beading with simple cross-stitches as the beads would have felt uncomfortable on a cushion!


Nelle ultime settimane tutti i miei progetti sono stati messi da parte perchè volevo assolutamente finire un regalo per un compleanno molto speciale. Ce l'ho fatta, ma proprio all'ultimo minuto! Avevo sottostimato le difficoltà di questo schema, e ho dovuto spesso tornare sui miei passi... Ma sono proprio contenta del risultato e felice di poter dire che lo è stato anche il destinatario!! :D 

Lo schema è di Nimue, ed è tratto da un disegno di Erlè Ferroniere, ricamato su lino naturale 30ct, con i filati DMC suggeriti. L'unico cambiamento che ho fatto è stato sostituire le perle con del semplice punto croce, perchè sicuramente su un cuscino avrebbero dato fastidio!

7 comments:

  1. Non conoscevo questa designer poi ho avuto l'occasione di incontrarla in fiera ad Abilmente il suo stand pieno di creature fantastiche era bellissimo un mondo davvero incantato!!!

    ReplyDelete
  2. Congrats on your finish... wow that's green!

    ReplyDelete
  3. Great finish , Lovely bright green.

    ReplyDelete
  4. Congrats on your finish.
    Love her fairies and funny little men designs.
    Are her charts in black and white?.

    ReplyDelete
  5. Adoro i ricami della Nimue, tutti quei folletti, le fate...
    Questo schema, però, non lo avevo ancora visto, ma mi piace tanto tanto!!
    Anche se con un po' di ritardo ti auguro un buon 2014

    ReplyDelete
  6. Un pensiero ricamato e confezionato splendidamente :-D

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...