Sunday, February 24, 2013

a gnome... uno gnomo

I love these small guys, and could not resist this freebie by The Lion Brand... I made it a little larger than the usual amigurumi size as I was in a itch to crochet it and would not wait till I bought the correct yarns... He is a sweetie anyway I think :) 


Adoro gli gnomi, e non ho saputo resistere a questo schema gratuito di The Lion Brand... E' un po' più grande del solito amigurumi, ma non potevo aspettare di comprare il filato giusto, volevo crocettarlo subito subito... Ma secondo me è dolcissimo lo stesso  :) 

Wednesday, February 20, 2013

IHSW miniature... Mini-cuscinetto dell'IHSW

I am late with my update about the IHSW... It has been a good one though, I even managed to pick up City Park again, and worked some more stitches there.  All that white and cream however, was getting a bit tedious so I picked up some blue instead and worked my way through two small items I have been stitching during the past week (they are meant to be a RAK hence no photo for the moment, no need to spoil the suprise). And as blue was lingering in my work basket, I also finished up this small design. To fit it into the scrap of fabric I had at hand I had to work it over one thread, but it was pleasant nevertheless. Filled it with lavender, it smells lovely!


Sono in ritardo con l'aggiornamento sul mio IHSW... È stato eccellente comunque :), sono anche riuscita a mettere due crocette su City Park! Però tutto quel bianco e crema dopo un po' diventa noioso, così ho preso del blu e lavorato su due progetti piccoli piccoli che avevo iniziato in settimana. Sono per un RAK (un atto di gentilezza casuale... Una sorpresa per una persona che non se l'aspetta insomma!) quindi niente foto per ora per non rovinare la sorpresa. E siccome il blu mi aveva preso, ho anche finito questo piccolino. Per usare un pezzetto di stoffa che avevo a portata di mano, ho dovuto lavorare su un solo filo di trama... Ma è stato divertente lo stesso. E ora che è pieno di lavanda,  è profumatissimo!

Saturday, February 16, 2013

Stitchy weekend... Fine settimana ricamoso

Isn't it great when you suddenly realize the weekend is here?? Plus, it's another IHSW... Even better!  My plans for today are finishing a new small design and if time allows... I will pick up one of my UFOs. I have two on Aida, so it will be nice and relaxing after this small I am doing: it's a 25ct linen over one thread... :)
Happy weekend!

Non è fantastico quando all'improvviso ci si accorge che è arrivato il weekend?? Tra l'altro, questo weekend è un IHSW... quindi ancora meglio!! I piani per oggi sono finire un minuscolo disegno e se avanza tempo, credo che prenderò in mano uno dei miei tanti UFO. Ne ho due lavorati su Aida e saranno perfetti dopo questa miniatura... Lino fitto e ricamo su un solo filo.... :)
Buon week-end!

Wednesday, February 13, 2013

valentine's day... san valentino

I am not excessively fond of all the fuss the goes with Valentine's day and other festivities, but as I have been re-reading Emma (yes, again!!) I took the hint from Mr Knightley and put some of his words in stitches.
"If I loved you the less, I would be able to talk about it more".
It is so true, sometimes love is so much bigger than words. 
Happy Valentine's day!



Non amo tutto il rumore che circonda San Valentino e le altre festività, ma siccome sto rileggendo Emma (eh si, di nuovo!) ho preso spunto da Mr Knightley e ho provato a mettere qualche sua parola su tela.
"If I loved you the less, I would be able to talk about it more".
"Se ti amassi meno, forse saprei parlarne di più".
E' così vero, l'amore a volte è davvero più grande delle parole. 
Buon San Valentino!

Sunday, February 10, 2013

Herbes fraiches

My Grandma used to make an herbal infusion, to drink after supper, using fresh sage and lemon juice. When sweetened with a little honey, it makes a soothing cup to drink on a cold evening. I like to prepare it too this time of the year, using sage from the garden. I don't think aromatic plants like plastic bags, so I made a small fabric pouch to use when I pick them up from the garden. Fresh lavender still holds the strength of the July sun in its smell... It tells a story of old laces and freshly washed linen...



Mia Nonna preparava un infuso da bere dopo cena, con salvia fresca e limone. Aggiungendo un cucchiaino di miele, diventa una bevanda perfetta per le serate fredde. Mi piace prepararla in questo periodo dell'anno, usando la salvia del giardino. Non credo che alle aromatiche vada a genio la plastica, per cui mia sono fatta una borsino di stoffa da usare quando vado a raccoglierle. La lavanda fresca ha trattenuto la forza del sole estivo nel suo profumo... Racconta di vecchi pizzi e biancheria stesa al sole!

Thursday, February 7, 2013

more letters.... altre lettere

My Scottish alphabet is growing very slowly... Problem is I am working on some gifts at the moment, so my sampler will have to wait a little longer :)
But I managed to add a few letters, and hope to add some more soon. I changed the green dotted line a few times, I did not seem to find the "right" green for it, and guess what? the one I finally liked is a leftover... so I will now have to go through all my "greens" till I find out what number it is!! :( 

Il mio alfabeto scozzese cresce davvero piano... Il problema è che ho cominciato a lavorare su qualche regalino per cui il mio sampler dovrà aspettare ancora un po'  :)
Comunque sono riuscita ad aggiungere alcune lettere e spero di aggiungerne molte altre presto. Ho cambiato il verde per la riga di separazione diverse volte, non riuscivo a trovare un verde che mi piacesse. Ma (e non è tipico?), il verde "giusto" alla fine è risultato essere un avanzo di qualche altro lavoro ... mi aspetta una bella caccia al tesoro tra i miei "verdi" per scoprire di che numero si tratta :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...