Wednesday, November 6, 2013

granny squares... mattonelle di lana

Do you remember my wool scraps? Well, they are being used... and will be hopefully turned into a throw :)
I have been crocheting dozens of flowers for a charity sale some time ago, and while searching for a blanket in the wardrobe I came across the leftover threads. Plenty of them, in different colors. Exactly the sort of wool scraps you need for a shawl or a blanket. So, here I am, slowly building up my small pack of granny squares. I mix up the colors as I go, and make two granny squares for each combination. Will stop when the last bit of wool is finished and then... well, I hope I will have fun sewing them together!


Ricordate i miei avanzi di lana? Bene, li sto usando... e spero si trasformeranno in una coperta in cui avvolgersi sul divano :)
Tempo fa ho creato dozzine di fiori all'uncinetto per una vendita di beneficienza e cercando una coperta nell'armadio ho ritrovato gli avanzi di lana. Tantissimi, in colori diversi. Insomma, il classico tipo di avanzo di lana perfetto per fare una coperta o uno scialle. E così, eccomi qui, a costruire lentamente il mio mucchietto di mattonelle di lana. Scelgo le combinazioni a mano a mano che lavoro e cerco di fare due copie di ogni mattonella. E conto di andare avanti così finchè non finirà la lana e poi... beh, spero poi di divertirmi a cucirli insieme!

6 comments:

  1. I love them all...SO PRETTY
    HUGS X

    ReplyDelete
  2. Lovely colours they will make a great blanket.

    ReplyDelete
  3. What a fun way to use your scraps!

    ReplyDelete
  4. Bellissimi! Mi ricordano tanto la mia infanzia, quando mia nonna mi insegnava a fare l'uncinetto.
    Sarà una coperta super!!!
    Anna

    ReplyDelete
  5. Adoro queste coperte, ho cominciato a farne qualche mattonella anche io, è rilassante e l'insieme alla fine è stupendo! Un bacione

    ReplyDelete
  6. I have been meaning to say how much I like these...it is very nice that you first used the yarn for charity donations; now the scraps will be used and can remind you of your generosity. Beautiful! It is what we call a "win-win" situation: i bisognosi hanno una vittoria, e anche tu!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...