mixed technique :) ... tecnica mista :)

It all happened by chance... I was in a small bead shop and saw this round pendant. It looked weird as it was just an empty circle. In fact it was a large fastener to use on heavy necklaces. Silly me :)
Anyway I bought it on impulse, thinking it could be useful.
Last night I was playing with my crochet, unsure as to what I wished to make, and saw the empty circle. It took a while to get things working as, of course, I did not have the "right" hook at hand and was so comfortable in my seat I would not start a hook chase... How about being lazy! 
I had some jute fabric though, which I thought would work well with my hook and some threads. So here is the result! Can you guess? I foresee an expedition to the bead shop for more empty pendants, and this time I will also look in my boxes for the proper hook so I can try using linen as well!



E' successo per caso... Ero in un negozietto che vende perline e ho visto questa specie di ciondolo rotondo. Mi era parso strano perché era solo un cerchio vuoto, ed in effetti ho poi scoperto che era parte di una chiusura per collane. Che sciocca! :)
Comunque, d'impulso l'ho comprato lo stesso. Non si sa mai a cosa potrebbe servire!
L'altra sera giocavo con l'uncinetto, senza avere un'idea precisa di cosa volevo fare e mi è tornato in mente il cerchio vuoto. Mi ci è voluto un po' per capire come fare, anche perché ovviamente non avevo a portata di mano l'uncinetto giusto. E stavo così comoda che proprio non mi andava di iniziare la ricerca di un uncinetto più sottile. Quando si dice la pigrizia....
Però, avevo della juta, con fori della misura giusta (o quasi) per l'uncinetto che avevo in mano, e avevo qualche filo colorato. Ed ecco il risultato! Prevedo una visita al negozio per comprare altri cerchi e una caccia la tesoro per trovare tra i miei uncinetti perchè adesso voglio provare con il lino!

Comments

  1. mi piaCE veramente tanto.....e se è venuta fuori per caso ....figuriamoci con il lino....glo

    ReplyDelete
  2. Such a sweet little piece.You must have the patience of a saint to work on such a small piece. :)

    ReplyDelete
  3. Aww such a cutie little sweetie ..I love it❤
    Big hugs x

    ReplyDelete
  4. Genio!!! Como hai attaccato la juta?

    Genius!!! How did you attach the jute?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Erika, la juta è attaccata con l'uncinetto. Ne ho tagliato un quadrato, e ho lavorato un giro di maglia bassa prendendo insieme juta e anello. Poi ho tagliato l'eccesso di stoffa e finito il bordo all'uncinetto. Alla fine ho ricamato. È un po' intricato perché è piccolino, ma è divertente!

      :D Erika, jute is fixed to the ring using a crochet hook. You cut a small piece of jute (slightly larger than the ring) and work in single crochet all around. You move the hook in order to include jute and ring in each stitch. When you are done, you cut the excess fabric, finish the border (here: 1st round single crochet, 2nd round [sc, 3ch, skip 2 sc] repeated all over). Next you add the stitching. It's a bit fiddly as it is small, but it is so much fun!!

      Delete
  5. Bellissima miniatura un'idea davvero originale!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!