Sunday, July 28, 2013

another needleroll... un altro rotolino porta-aghi

Raquel Blasco's designs are so lively and cheerful, it is always fun to stitch them. The tiny houses, in black and white, with only a touch of bright colors in the details... aren't they brilliant?!
I have meant to stitch this design for a while, and when I found this fabric I knew they were meant for each other :) The addition of the little buttons called for some "protection" to the stitching, so I turned my work in a needleroll, with the stitched part inside, and a long blue ribbon to fasten it close. 
Hope it makes the stitchy time of a friend even more enjoyable!


I disegni di Raquel Blasco sono così vivaci e allegri che è sempre un piacere ricamerli. Quelle casette, piccoline, in bianco e nero, con solo un tocco di colore per i dettagli... non sono simpaticissime? 
E' da un po' che intendevo ricamare questo schema e quando ho trovato quesa stoffina, ho capito che erano fatti l'uno per l'altra :) La presenza dei bottoncini rende il ricamo un po' delicato, così ho pensato di "nasconderlo" in un rotolino porta-aghi, con un bel nastrino blu per avvolgerlo e chiuderlo.
Spero che renda ancora più piacevole il tempo dedicato al ricamo di un'amica!

3 comments:

  1. awww i really love all your needle roll..they so sweet and this one is so cute too..
    i will try to make one too :)
    big hugs x

    ReplyDelete
  2. Mi piace molto questa piccola citta!

    I love this little city!

    ReplyDelete
  3. belli....adoro gli schemi della Blasco.glo

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...