Saturday, April 27, 2013

YoYo :D

I just could not resist, I needed a yo-yo maker!! :D
It all started with a walk to the local bakery early this morning. There is this very large newsagent on the way to the bakeshop, and I always get sort of a compulsion to stop and look at the magazines there. :) They do keep a huge selection of craft mags, so it is a stop I definitely cannot miss. Today there was this special issue of a craft magazine (dedicated to fabric flowers by the way) and, with the mag, here came this wonderful gadget. It is actually a very simple thing and I expect you can obtain the same results by cutting a circle into some heavy cardboard but... working with the proper gadget is much more interesting!! To make it short, I now have these 4 lovely yo-yo things. I think they may look cute as brooches or fixed upon a rubber band for a fancy way to fix a pony-tail. I suppose I will probably make more because the technique is so simple and quite addictive... ;)


Non ho saputo resistere, mi serviva proprio uno yo-yo maker!! :D
Tutto è iniziato con una passeggiata per andare in panetteria stamattina. C'è questo grande giornalaio lungo la strada e io ho una specie di compulsione a fermarmi sempre a guardare la vetrina. :) Il fatto è che hanno un'enorme selezione di riviste di cucito e cose simili per cui è una sosta praticamente inevitabile. Così, ho visto questo numero speciale di una rivista (dedicato ai fiori di stoffa tra l'altro, molto bellina) e, in omaggio con la rivista, c'era questo fantastico gadget. In realtà è una cosa banalissima e probabilmente si avrebbero gli stessi risultati usando un cerchio di cartoncino spesso, ma... lavorare con l'apposito gadget rende tutto più interessante!! Per farla breve, adesso ho questi 4 delizioni yo-yo. Potrebbero essere carini come spille, oppure fissati su un elastico per capelli per una coda di cavallo originale. Sento che presto ne farò altri, non riesco a smettere... ;)
 

6 comments:

  1. Anch'io non resisto a una tappa in edicola... e riesco a scovare qualcosa di speciale e interessante.
    Mi hai incuriosito con questo yo yo maker. Non sapevo esistesse uno strumento apposito, ma una ne pensano e cento ne fanno per stuzzicare la nostra curiosità.
    Kiss, Sonia

    ReplyDelete
  2. Great ideas for the flowers.
    Catherine

    ReplyDelete
  3. What cute yo-yo's. You did a wonderful job. I love the fabric and buttons you chose.

    ReplyDelete
  4. Very pretty, you can never have too many gadgets.

    ReplyDelete
  5. Come ti capisco...manie compulsive da ricamite acuta!! :D

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...