Sunday, March 10, 2013

quilting?!

Every time I stop at a craft shop, I cannot help looking at all those lovely fabric squares they use for quilting. Colorful, lively, so... inviting. And given the number of people who do quilting, I have always thought it must be fun... :D So why not try? As a child I could do tangram...
To make a long story short, last week I invested in a cutting board, roller cutter, and downloaded the templates for a few basics shapes. Fabric, well I have loads actually, so I considered this an investment aimed at making better use of my under-used stash :D
And... ta-da! I am not sure the result can be called quilting, but I did cut and sew together all my little triangles, backed the little purse with felt and, most important, spent a really funny Sunday afternoon!


Ogni volta che entro in un negozio di stoffe, non posso evitare di restare incantata dai pacchi di quadratini di stoffa che si usano per il patchwork. Sono colorati, vivaci, così ... invitanti. E visto quante persone si dedicano a questa tecnica, ho sempre pensato che debba essere divertente... :D Quindi, perchè non provare? Da bambina ero brava col tangram...
Per farla breve, la scorsa settimana ho investito in una tavola da taglio, e in una buona  rotellina per tagliare la stoffa, e scaricato un po' di modelli dei "blocchi" più semplici. Stoffa, ne ho tantissima, per cui alla fine è stato un investimento utile a farmi "smaltire" al meglio un po' delle mie scorte "sotto-utilizzate" :D
E ... ta-da! Non sono sicura che il risultato si possa chiamare quilting, ma ho tagliato e cucito tutti i miei triangolini, rivestito la borsina con del feltro, e soprattutto, passato un divertentissimo pomeriggio domenicale!


4 comments:

  1. it is looking so sweet..
    hugs x

    ReplyDelete
  2. I love your color combation very striking.

    Catherine

    ReplyDelete
  3. Ciao Elena, vedo che anche con il cucito creativo sei brava!!! Complimenti! Io non saprei da dove cominciare! Dani

    ReplyDelete
  4. Looks amazing for a first project. You have inspired me to give some small quilting projects a try. Like you it is something I would love to be able to do.

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...