Wednesday, January 9, 2013

C is for crown... C come corona

The holiday season (where have my holidays gone??) has been the perfect time for enjoying my favorite hobbies. Yes, I did stitch :) and yes, I did browse the web looking for stitching stuff. Strangely enough, this time I have not been stash shopping (good girl!!), but looking for very good reads. In fact I have mainly been researching photos and information about old samplers. It's amazing the skill shown by little girls of 8 or 10 in doing their samplers, not to mention their taste in the choice of design and colors. Oh, it has been a fascinating trip!! Which, I admit, resulted in me buying three books about samplers. And waiting for Amazon to deliver them, what a better way to start 2013 than by trying to design and stitch a small sampler myself?


Le vacanze (dove sono finite??) sono state il periodo ideale per godermi i miei hobby preferiti. Si, ho ricamato :) e si, ho gironzolato sul web a caccia di cose relative al ricamo. Stranamente, questa volta non ho fatto acquisti di tele e schemi (brava bambina!!), ma ho curiosato per buone letture. In effetti, mi sono soprattutto dedicata a cercare foro e informazioni sui vecchi sampler. E' incredibile l'abilità che avevano queste bambine di 8 10 anni nel ricamare i loro sampler, per non parlare del gusto nella scelta dei disegni e dei colori. Oh, è stato proprio affascinante!! E, lo ammetto, alla fine ho comprato tre libri sui samplers. Ma, quale modo migliore per aspettare che Amazon me li consegni di provare a disegnarne uno mio?



No comments:

Post a Comment

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...