Sunday, January 20, 2013

a notebook... un libriccino

First time I make an attempt at something so complex, but I admit it was fun :)
When I finished stitching this small sampler, I knew I did not want another cushion or pouch or needle book. The more I looked at it and the more it reminded me of the old photo books you see in those bric-a-brac shops. So I started stitching a matching design for the back, and assembled them together with some heavy cardboard and a small scrap of fabric. Sewing up the pages and fixing them in place was not easy, but with a little thinking I found a way, and now I am so happy with the result!!

 
E' la prima volta che tento qualcosa di così complicato, ma devo dire che è stato davvero divertente :)
Quando ho finito di ricamare questo piccolo sampler, non volevo l'ennesimo cuscinetto o sacchettino o porta aghi. Più lo guardavo, e più mi ricordava quei vecchi album per le foto che si possono trovare in un bric-a-brac. Così, ho iniziato a ricamare un "retro" in tema, e ho assemblato i pezzi con un po' di cartone pesante e della stoffa. Cucire le pagine e sistemarle al loro posto non è stato facile, ma dopo averci pensato un po' ho trovato il modo. E sono proprio contenta del risultato!! 



8 comments:

  1. bellissimo non hai pensato di farne un
    tutorial
    milena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grazie Milena! In effetti non ci avevo pensato ma appena ho un attimo proverò a preparare un tutorial, può sempre tornare utile! :)

      Delete
  2. Great idea. It's a beautiful finish.

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...