Sunday, September 30, 2012

seasons... stagioni

It is said to be the best season, but I know for sure that my body dislikes summers. My skin hates the sun (or vice versa...), my mind gets lazy and dull in the heat, and I seem to be unable to concentrate. Summing up, hot weather just makes me irritable! But in the last few days, I have started to feel the change. Mornings are more crisp and we even had a little rain... The garden is changing to a different shade of green, and I start to feel the need for the comforting warmness of a cup of tea. Yes, it is autumn at last!! 
I thought I could celebrate with a little (encouraging) design :D Welcome autumn!!



Dicono che sia la bella stagione, ma so per certo che il mio corpo detesta l'estate. La mia pelle odia il sole (o viceversa...), al caldo divento pigra e annoiata e proprio non mi riesce di concentrarmi su nulla. Insomma, il caldo mi rende irritabile! Ma da qualche giorno, comincio a sentire il cambiamento. Le mattine sono più fresche ed è anche arrivata la pioggia... Il giardino sta prendendo un diverso tono di verde e comincio a sentire la voglia di assaporare il calore di una tazza di tè. Si, finalmente è autunno!!
Ho pensato di festeggiare con un piccolo ricamo di incoraggiamento :D Benvenuto autunno!!



Tuesday, September 25, 2012

old linens.... tele antiche

I stitched this design a while ago but for some reasons I never got round to finish it properly, and to iron it! It is a beautiful chart from a book by Barbara Hammet on Elizabethan cross stitch. I slightly changed the color palette as I thought hand dyed threads would look nicer than the recommended DMC. It was a real pleasure to stitch!


Ho ricamato questo lavoro qualche tempo fa ma per una ragione o per l'altra non ero mai riuscita a finirlo e soprattutto a stirarlo! Lo schema è tratto da un bel libro di Barbara Hammet chiamato Elizabethan cross stitch. Ho cambiato un po' i colori perchè pensavo che i filati tinti a mano sarebbero stati più adatti dei più classici DMC suggeriti. E' stato un vero piacere ricamarlo!




Thursday, September 20, 2012

travel sewing kit... cucito da viaggio

Here it is, the little travel kit is finished, so small it could fit into a pocket... :D but full of those items that may turn out very handy when one finds a loose button or an undone hem! It's a present for someone who likes to travel light: hope she will not need use it but, well... one never knows!! Took me a littlr longer than the IHSW but was well worth the additional time. It makes a very relaxing stitching!! 


Eccolo, il piccolo kit da viaggio è finito, così piccino da entrare in una tasca, ... :D ma pieno di quelle cose che possono tornare molto utili quando ci si accorge di un bottone lento o un orlo sfatto! E' un regalo per una persona che ama viaggiare leggero: spero non ne abbia bisogno, ma ecco... non si sa mai!! C'è voluto un po' di più dell'IHSW ma il tempo in più è stato ben speso. E' stato un ricamo molto rilassante!!






Tuesday, September 18, 2012

IHSW results... risultati dell'IHSW

The idea of a weekend dedicated to one's favorite hobby is simply great. When I joined the IHSW last friday I had in mind a quiet weekend stitching some of my WIPs. Well... it turns out that I was not in the right mood for any of them. So I decided I would rather go for a new small project, from scratch to finish :D A bit of designing, some vintage linen, a choice of silk threads, a lazy weekend and a small travel sewing kit is almost ready now!!


L'idea di un intero fine sttimana dedicato al proprio passatempo preferito è semplicemente fantastica. Quando mi sono iscritta all'IHSW lo scorso venerdi mi immaginavo un tranquillo "ritiro" a ricamare qualcuno dei miei lavori in corso. Ma... alla fine non ero dell'umore adatto per nessuno di loro. Così ho deciso per un progettino nuovo, dall'inizio alla fine :D Un paio d'ore a disegnare, del lino anticato, una bella selezione di seta, un pigro fine settimana di ricamo ed ecco un kit da viaggio per il cucito quasi pronto!!

Saturday, September 15, 2012

IHSW

I have read about this idea on a most lovely blog and realized it was exactly what I needed this weekend. Some quality me-time to  "Hermit and Stitch". And get some work done on those WIP that have been trailing too long now... :D
Happy weekend!!


Ho letto di questa bella iniziativa su un simpatico blog e mi sono subito resa conto che era esattamente ciò che mi serviva questo weekend. Un po' di tempo per me, per ""Hermit and Stitch", in pratica... per raccogliermi nella calma di casa e ricamare a volontà!! E magari andare un pochino avanti su quei progetti che cominciano ad essere fermi ormai da troppo tempo!! :D
Buon weekend!!

Friday, September 14, 2012

Friendship... amicizia

I just loved this chart from The Trilogy, called "Friensdship in all seasons". It was a pleasure to stitch, and I was really happy when I found a fabric that closely matched the design for my finishing. I turned it into a drawstring bag for a very close friend, the sentiment was really appropriate this time! Now that the gift has been delivered, here are a couple of pics.


Questo schema di The Trilogy, chiamato "Friensdship in all seasons" è stato piacevolissimo da ricamare. E sono stata veramente contenta quando ho trovato una stoffina perfetta per confezionarlo. Ne ho fatto un sacchettino da regalare ad una carissima amica, la frase era davvera appropriata stavolta! Ora che il regalo è stato consegnato, ecco qualche foto.



Wednesday, September 12, 2012

owls... gufi...

Owls seem to be fashionable these days... :D They appear on T-shirts, mugs, tablecloth, notebooks, and I quite understand why: they look so cute! I suppose I just felt under their spell too, so last weekend I picked up some scraps of fabric and here they are... Two happy little owls! 

 
I gufi sono di moda ultimamente.... :D Si vedono sulle magliette, le tazze, le tovagliette per la colazione, i quaderni... E capisco bene perchè: sono adorabili! Alla fine, mi sono arresa anch'io al loro fascino e lo scorso fine settimana ho preso qualche avanzo di stoffa e ... eccoli qui, due simpatici gufetti!!




Wednesday, September 5, 2012

summer shopping ... shopping estivo

I cannot resist those little shops that sell fabric and threads... They are such a rare treat now. Internet shops are much cheaper of course, but nothing beats the pleasure one gets from browsing through different fabrics (and really touching them!!), checking for new designs, asking for a suggestions, picking up some threads by color rather than number!! 
In these late summer days I treated myself to some proper stash shopping in proper shops. Now I just need some good ideas on how to use all this stuff!



Non so proprio resistere ai negozietti che vendono stoffe e filati... Ora poi sono diventati una rarità. Fare acquisti su internet è sicuramente più economico ma niente batte il piacere di rovistare fra le stoffe (e toccarle!!), guardare i nuovi modelli, chiedere un suggerimento, scegliere i filati in base al colore invece che al numero!! 
In questi giorni di fine estate mi sono regalata del vero shopping in negozi veri. Ora mi servono solo delle buone idee su come impiegare queste cose!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...