Saturday, November 10, 2012

a "needle roll".... un "rotolo" porta-aghi

Some time ago I stitched this lovely free design from Samplers and Santas. It has been sitting in my 'to-be-finished' box for a while, as I know I am not too good when it comes to using cardboard and glue... Until I decided I would try a different finish and came out this very personal version of a needle roll. It's very practical for storing a small project, and when rolled up, actually works well as a pincushion! It's now holding the threads and fabric for another small design for my seasons ladies series!




Qualche po' di tempo fa ho ricamato questo bel disegno free di Samplers and Santas. E' rimasto per un po' nel mio cesto dei ricami "da finire", perchè so benissimo di essere negata quando si tratta di usare colla e cartone... Finchè non mi sono decisa a provare con qualcosa di diverso e mi sono inventata questa versione un po' personale di 'needle roll'. E' davvero pratico per riporre un progetto piccolo e, una volta arrotolato, funziona benissimo come puntaspilli! Ora contiene stoffa e fili per un altro dei piccoli disegni della mia serie di damine delle stagioni!



4 comments:

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...