Saturday, October 20, 2012

token of sweetness... un po' di dolcezza

Just finished filling this lovely tiny cushion with lavender from the garden and I am so pleased with the result. The design is called "Ohio Quilt Posey Pinkeep", by The Sampler Girl. I played a bit with the colors as the linen I used was slightly darker than the one in the original design, but I think it looks as pretty. Had a bit of an adventure sewing it up, but in the end I managed to add a short band of blue linen to the bottom, and some ric-rac. It fits perfectly with the new rug for the couch! :D A great start for the October IHSW!


Ho appena finito di riempire di lavanda questo bel cuscinetto e sono davvero soddisfatta del risultato. Lo schema si chiama "Ohio Quilt Posey Pinkeep", di The Sampler Girl. Ho dovuto cambiare un po' i colori perchè il lino che ho usato è leggermente più scuro di quello nel disegno originale, ma mi sembra che l'effetto sia altrettanto grazioso. E' stata un'avventura cucirlo, ma alla fine sono riuscita a aggiungere una piccola fascia di lino blu sul fondo e un po' di nastro ric-rac. E si intona perfettamente con il nuovo copridivano!! :D Un grande inizio per l'IHSW di ottobre!



6 comments:

  1. Io non so quali erano i colori originali... ma questi mi piacciono proprio. Bellissimo il programma del IHSW, ora è anche sul mio calendario.
    Baci baci, Sonia

    ReplyDelete
  2. Very sweet project! I bet it smells wonderful too!

    ReplyDelete
  3. Hi,just found your blog.
    You have made some lovely things.

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...