Wednesday, October 10, 2012

playing with fabric... giocando con le stoffe

I love hand sewing. It's so relaxing and there is such a traditional feeling about it! Small stitches, "almost" regular, all arranged in neat lines to create a dress, a quilted rug, a cushion... I just love to finish my stitching this way. Like this little cushion I made as a thank you gift for a lovely lady. A real pleasure to stitch and sew.
The chart is from an old issue of CrossStitcher, it was intended for linen and for a needlebook, but I thought the suggested threads were too bold for linen and used white jobelan instead. I think the design stands out nicely on the sheeny background.


Adoro cucire a mano. E' così rilassante e ha un sapore così tradizionale. Piccoli punti, "quasi" regolari, tutti allineati per bene per creare un abito, una coperta, un cuscino... Adoro rifinire i miei ricami cucendo piccole cose, come questo cuscinetto, che ho fatto come regalino di ringraziamento per una persona davvero gentile. E' stato un piacere ricamarlo e cucirlo.
Lo schema viene da una vecchia copia di CrossStitcher. Era stato disegnato per un porta-aghi in lino, ma secondo me i filati suggeriti erano in colori troppo decisi per il lino così ho usato della tela jobelan. Mi sembra che il disegno risalti di più su uno sfondo lucido.



2 comments:

  1. E' davvero un gran bel regalo da ricevere.
    Molto belli i colori che hai scelto, anche nel tessuto.
    Baci baci, Sonia

    ReplyDelete
  2. You stitched the cushion BY HAND? Well done! Auguri!

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...