childhood memories, ricordi d'infanzia

While sorting boxes contaning old stuff, I found an item that definitely needs a better place... Aren't these tiny ballet shoes lovely? They belonged to my Barbie doll, and I remember how much I loved them as a child. Guess all little girls dream to become a prima ballerina, and it was such fun to dress my doll in her gorgeous tutu and tiny ballet shoes... So here they are again, LOL, and what better place to keep them than a small embroidered trinket box?
Rovistando nelle scatole contenenti tante cose vecchie, ho scovato una chicca che merita di occupare un posto migliore... Queste scarpine da ballo non sono una delizia? Erano della mia Barbie, e mi ricordo ancora quanto mi piacevano da bambina. Tutte le bimbe sognano di diventare prima ballerina, ed era così divertente vestire la mia Barbie con il tutu e farla piroettare con queste scarpine rosa... Ed ora eccole di nuovo qui, :D e quale posto migliore per conservarle di una scatolina ricamata?



I am afraid the photo is a bit blurred, but believe me this miniature pill box is a small masterpiece. Not my own work unfortunately (wish I was that good...). I was given it as a present some time ago. 
I think it is silk gauze, needlepoint work. Beautiful.
Purtroppo la foto è un po' sfocata, ma credetemi: questa scatolina porta-pillole è un piccolo capolavoro. Non l'ho ricamata io (magari fossi così brava...). Me l'hanno regalata qualche tempo fa. 
Credo sia garza di seta, mezzo punto. Splendida.








Comments