Saturday, March 17, 2012

Hello!

This is my first post and my first blog ever, an entirely new experience for me... wow, I like this feeling!
Generally speaking, I am not an artistic person. My few attempts at painting never yielded to something that anyone in their right minds would hang on their wall. I am not in the least musical, and although I have been a "slender, agile and graceful" teenager (according to my teacher's records), I never made it to the top list of my ballet school.
I have never been good at crafts either. My Nan tried to teach me crochet when I was a kid, but gave up after realizing how good I was at making knots. My Mum had to finish my first embroidery kit at school, else I would have been the only kid in my class unable to complete her bucolic springtime assignment of a small daisy-spotted lawn. My Aunt, a clever seamstress, looked in horror at my attempts of a hem when I decided I could sew myself a skirt.
So why a blog about handicraft items?
Well, I am still no good at painting and music, and I have certainly not made a career in ballet. But, some 5 or 6 years ago I discovered that counted embroidery IS for dummies. And, before I knew it I had also taught myself to crochet, obtaining the best of the results: I enjoy it! Then came hardanger... and who knows, I may also give a try to free hand embroidery next! 
The more I got involved in these (ok, let's say it) old-fashioned hobbies, the more I realized that they fit perfectly even in our 21th century lives, by continuing a tradition of course, but also by bringing some creative thinking into everyday activities, and introducing a different pace in an otherwise tight schedule. Not bad when you come to think about it!
I still consider myself a beginner, but I thought it was well time I started sharing my pleasure in seeing a work-in-progress becoming something unique. 
And here I am... well, one has to start somewhere!  

Questo è il mio primo post e il mio primo blog in assoluto, un'esperienza completamente nuova per me ... wow, che bella sensazione!
Non sono un'artista. I miei pochi tentativi con la pittura non hanno mai prodotto qualcosa che una persona sana di mente appenderebbe al muro. E non va meglio con la musica... e anche se sono stata un'adolescente "snella, agile ed aggraziata" (secondo la mia insegnante), non sono mai stata la prima della classe alla scuola di danza.
Non sono mai stata nemmeno molto brava nelle attività manuali. Mia nonna ha cercato di insegnarmi l'uncinetto quando ero bambina, ma ha rinunciato dopo aver realizzato quanto fossi brava a fare i nodi. Mia mamma ha dovuto finire il mio primo kit di ricamo a scuola, altrimenti sarei stata l'unica alunna della mia classe a non aver finito quel prato coperto di margherite. Mia zia, eccellente sarta, ha guardato con orrore i miei tentativi di un orlo, quando ho deciso di farmi una gonna.
Allora perché un blog sulla bellezza delle cose fatte a mano? Beh, sono ancora un disastro con la pittura e la musica, e sicuramente non ho fatto carriera nel balletto. Ma, circa 5 o 6 anni fa, ho scoperto che il ricamo a punto croce è davvero per tutti. E, prima di accorgermene, avevo imparato a lavorare all'uncinetto, ottenendo il migliore dei risultati: mi diverte! Poi è arrivato l'hardanger ... e chissà, un domani potrei anche provare col ricamo a mano libera
Più mi appassionavo a questi hobby (ok, diciamolo) un po' vecchio stile, e più mi rendevo conto che si adattano perfettamente anche alla vita nel ventunesimo secolo, perchè se è vero che aiutano a conservare la tradizione, e ancora più vero che permettono di portare un po' di creatività nelle azioni di tutti i giorni, introducendo un ritmo diverso in un mondo che va sempre troppo di corsa. Non male quando ci si pensa!
Mi considero ancora un principiante, ma ho pensato che fosse comunque arrivato il momento di condividere il mio piacere nel vedere un progetto diventare qualcosa di unico.
In fondo, da qualche parte si deve pur cominciare!!




1 comment:

  1. Si comincia con un post,poi un blog,poi un sito e poi.. si fa concorrenza a Bill Gates ! Complimenti.

    ReplyDelete

thank you for stopping by! grazie della visita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...